3932
Sök

850 Vs 850 konstigt?!

166 Inlägg
12 augusti 2008
Trådstartare
Tjena jag har en 850 T5 original och min kusin har en 850 T5 original OBS! 96or!

för några dagar sedan tänkte vi att vi skulle tävla lite var någon raksträcka vet ej kanske var en 200m
Och jag vann mot honom. Han kanske låg en 3-m bakom mig! hur kan deta komma sig?

PS: Han e faktiskt duktigt på växla?

Mvh
Senast redigerat av T5-Gajjan (12 augusti 2008)

VW-nörd?
4 332 Inlägg
12 augusti 2008
han kanske e tjockare, har sämre däck, mer soppa, extra vikt, effekttapp sker ju på bilar också med åren... vem vet...

166 Inlägg
12 augusti 2008
Trådstartare
heh tjockare:P jag väger drygt 20kg mer en honom:P

2 182 Inlägg
12 augusti 2008
Han gasar dåligt å har inte bytt olja i bilen på tre år tongue (OBS SKÄMT)

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

1 489 Inlägg
12 augusti 2008
3 meter bakom är inte dåligt? Det är ju samma sak som jämnt ungefär wink..

Finns så många faktorer som spelar in efter 12 år. T.ex hur bilen har skötts, däck, däcktryck, växlingar medmera.. Allting spelar in..

• Även den starka måste ta i när han skiter

166 Inlägg
12 augusti 2008
Trådstartare
tackar tackar för svaren! byter ämne lite:P  funderade på att köpa ett chip steg1 men tror ni det skulle vara stor skillnad och en 850 originalare  och en steg1  850? eller ska jag gå direkt på steg 3?

Sjukskriven snowboaråkare
510 Inlägg
12 augusti 2008
225hk blir 290hk så 55hk+ borde väll få lite bättre fart på bilen eller?

Svenska Subaru Imprezaklubben...

Reservdansk
6 271 Inlägg
12 augusti 2008
Det är samma chip till alla stegen, det är omkringutrustningen som skiljer, t.ex. 3" downpipe, luftfilter, turbo, m.m. enligt vad jag har fått höra.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

4 824 Inlägg
12 augusti 2008
T5-Gajjan skrev:
Tjena jag har en 850 T5 original och min kusin har en 850 T5 original OBS! 96or!

för några dagar sedan tänkte vi att vi skulle tävla lite var någon raksträcka vet ej kanske var en 200m
Och jag vann mot honom. Han kanske låg en 3-m bakom mig! hur kan deta komma sig?

Mvh

Ni började stillastående? isåfall är det ju inte alls konstigt då välldigt mycke hänger på starten sen är det ju som sagt massa annat som spelar in också och sen  skiljer det ju faktiskt även endel effekt även på bilar som är helt orginal.

T5-Gajjan skrev:
tackar tackar för svaren! byter ämne lite:P  funderade på att köpa ett chip steg1 men tror ni det skulle vara stor skillnad och en 850 originalare  och en steg1  850? eller ska jag gå direkt på steg 3?

På kortare sträckor är det ingen jätte skillnad, tex 0-100 eller 200meter som ni körde utan man märker det mer i lite högre fart men man märker med en gång om den är chipad eller inte då det blir ett helt annat drag i den.
Steg 1 eller 3 beror väll på hur ekonomin ser ut.
TurbOla skrev:
Det är samma chip till alla stegen, det är omkringutrustningen som skiljer, t.ex. 3" downpipe, luftfilter, turbo, m.m. enligt vad jag har fått höra.

Stämmer inte riktigt, visst det skilljer väll inte så mycket i programvaran mellan steg 1 och 3 men steg 3 chipet är ju faktiskt anpassad efter att det sitter annat luftfilter och ett sport avgassystem på sen när man börjar byta turbo och grejer så ska man deffenetivt ha en programvara som är anpassad efter det.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Reservdansk
6 271 Inlägg
12 augusti 2008
Christian S skrev:
Stämmer inte riktigt, visst det skilljer väll inte så mycket i programvaran mellan steg 1 och 3 men steg 3 chipet är ju faktiskt anpassad efter att det sitter annat luftfilter och ett sport avgassystem på sen när man börjar byta turbo och grejer så ska man deffenetivt ha en programvara som är anpassad efter det.

Ja, när man bytar turbo och sådana större ingrepp, då får man ha ett anpassat chip eller mappning, men de första stegen skiljer inte så mycket.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

741 Inlägg
12 augusti 2008
T5-Gajjan skrev:

Mvh

Du har 230 hk och han har 225? inte konstigt att du ligger 3 meter före då? smile

men var har du fått ifrån att du har 230 inte 225?

166 Inlägg
12 augusti 2008
Trådstartare
luftfilter 3"halvsats

Sök