6517
Sök

kabeldragning

159 Inlägg
17 april 2006
Trådstartare
kan man dra högtalar kabel, lågnivåkabel och ström kabel bredvid varann?? 

eller ska alla dras på olika ställen, så långt ifrån varandra som möjligt??

209 Inlägg
17 april 2006
Signal och strömkablar bör du dra på olika sidor, så slipper du dra om dom senare pga störningar.

159 Inlägg
17 april 2006
Trådstartare
mrBira skrev:
Signal och strömkablar bör du dra på olika sidor, så slipper du dra om dom senare pga störningar.

högtalarkabeln då?? den kan dras bredvis lågnivå  **signal** ??

Team Tondöv
649 Inlägg
17 april 2006
rosaelefjant skrev:
mrBira skrev:

Japp, inga problem!

159 Inlägg
17 april 2006
Trådstartare
freddan70 skrev:
rosaelefjant skrev:
mrBira skrev:

Japp, inga problem!

I nyaste Fynd börsen Nr9 2006, tar denm hjälp av BRL att stoppa i nytt ljud i bilen, en saab 900?!  vilket fall, der står det  citerat:  "Observera att högtalarkablarna INTE ska dras på samma sida strömkablarna- då det kan uppstå störningar" 

stämmer detta?? har hört att lågnivå och strömkabel INTE  ska dras bredvidvarandra, pga av störningsrisekn, men högtalar och strömkablar??  neutral

bara undra big_smile

914 Inlägg
17 april 2006
högtalarkablen ska ej göra något. Har aldrig märkt några problem i mina anläggningar...
Senast redigerat av Ronnie.L (17 april 2006)

4 554 Inlägg
17 april 2006
det är inte lika känsliga signaler i högtalrakablarna så de skulle kunna uppstå störningar antingen menar dom lågnivå eller så e dom korkade:D

159 Inlägg
17 april 2006
Trådstartare
Ronnie.L skrev:
högtalarkablen ska ej göra något. Har aldrig märkt några problem i mina anläggningar...

nee, visst låter det konstigt??  kanske en felskrivning? wink

21 761 Inlägg
17 april 2006
Jag har också fått förklarat för mig att högtalarkablarna inte är lika störkänsliga men jag har dock inte provat. Det blir automatiskt att man lägger högtalarkablarna på samma sida som lågnivån.

159 Inlägg
17 april 2006
Trådstartare
loudness skrev:
det är inte lika känsliga signaler i högtalrakablarna så de skulle kunna uppstå störningar antingen menar dom lågnivå eller så e dom korkade:D

hehe, det e ju som sagt?! BRL som har installerat ljudet, så det borde ju vara en felskrivning  big_smile

914 Inlägg
17 april 2006
verkar som det eller så krånglar dom till det. Så vitt jag märkt är det bara ström och lågnivå som kan vara väldigt tråkiga att ha på samma sida om man nu inte vill förstärka ljudet av att man varvar bilen smile

Sök