17" Vs. 18"

svinto23
19 juli 2008 · 132 Inlägg

annars brukar man säga ju större fälgar destå mer massa att få stopp på... men nu så diffar det ju inte så mycket mellan 17" till 18"....

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
19 juli 2008 · 6 170 Inlägg

svinto23 skrev:
annars brukar man säga ju större fälgar destå mer massa att få stopp på... men nu så diffar det ju inte så mycket mellan 17" till 18"....

Få stopp på ?

Det man hör oftast är ju att det blir mer vikt att sätta fart på och därmed mer motstånd för accelerationen att övervinna = prestandaförlust ju större fälgar (dvs tyngre) man sätter på bilen.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Stoxoz
19 juli 2008 · 125 Inlägg

HenkeEdge skrev:
Kom ihåg att om du hittar begagnade 18" M3-fälgar så är det helfel ET-mått bak jämt emot andra E46:or. Är åt felhåll med så det inte funkar med spacerplattor.
Något att tänka på för brukar kunna finnas rätt mycke sånna tillsalu beg.

Ja man trånar ju mycket efter M3-fälgar, för dom är grymt heta. Men dom kostar en slant. Fram tills nu har jag i stort sett bara kollat på fälgkungen.se för att jag tycker priserna är riktigt bra och fälgarna är riktigt fina många av dom. Jag är beredd att lägga ut max 14500 eller nåt i den stilen. Och för det priset tror jag att jag kan få ett par riktigt snygga fälgar med ett par kvalitativa däck.

Skulle vart grymt om man fick massa tips inför köpet, så att verkligen allt är i sin ordning tongue

steifan DR!FTT3KN!K3R
19 juli 2008 · 10 427 Inlägg

http://www.falgkungen.se/articleimages/rad/dotz/hanz5.jpg
Dotz Hanso är ju snygga fälgar smile Dom gula detaljerna matchar
ju tom blinkers m.m. Skulle nog sitta fint på E46an! (Även om dom
kanske är mer för 'ricers').

8x17" ~7500kr
+
4x  Continental 225/45 R17 91 Y SportContact 3 FR ~5600kr  [Vilken dimension det nu är som 'krävs']

Vilket blir nästan 13500kr in alles. Kvalitetsprodukter smile

svinto23
1 augusti 2008 · 132 Inlägg

mmm det är snygga fälgar men det börjar bli många som har dessa på sinna bilar...

D2-Jonsson
13 augusti 2008 · 93 Inlägg

Viktigast är ändå att man inte snålar på däcken, köper man större fälgar finns en tendens att man tar första, bästa billigaste däck, däcken har stor betydelse på vägljud osv!

Hade 19" fälgar på min gamla vw passat, med Pirelli P-Zero däck (235-35-19), däcken kostade några kronor men upplevde definitivt inte högre vägbrus! så mitt tips, snåla inte på däcken, bättre att köpa bra grejor på en gång, än att ångra sig 2 veckor efter man snålshoppat!!

TURBO -forever!
Piratstikin 2015 Dbakuten.
13 augusti 2008 · 5 092 Inlägg

J_et skrev:
Jag funderade också på 17" nu när jag skulle köpa nya fälgar till subban.
Är glad att det blev 18".

när man ändå lägger ut såpass mkt pengar är det nog inte roligt att 6 månader senare tänka "fan ja skulle nog tagit 18" ändå"

Så jag röstar för 18" smile

Precis helt helt sant. fast för mig tog det bara typ en månad innan jag ångrade mig att det inte vart 18 istället tongue

BMWKimmo Mekaniker
13 augusti 2008 · 472 Inlägg

Att större är stötigare tycker jag inte direkt. Samma med vägljudet, det är mest brädden på däcket som gör att det blir mer vägljud. Ett billigt däck kan även låta mindre än ett svindyrt.

Själv har jag 255/35 -20 och tycker inte att det är någon speciell skillnad att köra bilen med dom nu än med 18"arna jag hade innan.

EDIT: Kan tillägga att jag aldrig hört märket på däcket innan tongue

Senast redigerat av BMWKimmo (13 augusti 2008)

BMW-tok
BMW 525 Turbo "BadBlack" (1989)
FL3JM Inga konstigheter
13 augusti 2008 · 2 064 Inlägg

Titta på min kärra, jag kör med 18" (kan inte ha mindre då bromsoket tar i), är hur mycket komfort som helst! roll

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang