4260
Sök

vill spara vikt på supra mkiv 1994 modell

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
15 augusti 2008
Trådstartare
Waho skrev:
Bort med baksäte, byt ut baklucka till kolfiber som sagt.
Byt förar och passagerar stol till lättare variant, magnesium fälgar och ut med allt ljud ^^
Det är väl lättaste sakerna, men förresten var det inte du som köpte en N/A för att du ville bara ha en glidar supra? Och nu ska du lätta den? tongue

vill spara vikt samt snygga till henne lite,, t.e.x fälgar,huv. baksättet o stolar:P börja med hon kommer nog bli snyggare än hon e nu de e vad jag ha som mål:P fälgar kommer snart:P slitsade bromsar ska montera nu i helgen:P så de bara huv,stolar och kanske bakluckan i carbon:P ,
undrar hur mkt spara man med allt som är nämnd
vem vill inte göra sin bil snyggare?
Senast redigerat av _lee_jr (15 augusti 2008)

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
15 augusti 2008
Trådstartare
Sexyicecube skrev:
Blir nog billigare & lättare att köpa en Supra TT istället för att lätta din N/A och få den rappare...

nee vill att de ska bli snyggare:P de e viktigast:Å

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
15 augusti 2008
Trådstartare
Siarnaq skrev:
Xuri skrev:
förstår inte varför du ska göra de på en sån moåtorsvag bil..lär ju inte bli möe roligare å köra... å de var inte dåliga förväntningar du hade helller... för att nå dom målen ska du nog tömma på precis allt å sen tar 6-70mm hålsågen å borra i de mesta du kan.. genom å byta huv mot liknande i glasfib/kolfiber lär du inte spara så möe vik på ...är nog bättre att byta ut tex fönsterutorna mot plast för glas väger sinnesjukt...

å  att skära ut hål i huven å lägga i nät eller lägga i plast

225 hk på 1400 kilo räknas väl ändå inte som motorsvag?

Själva motorkonstruktionen är nästintill atom säker.

nej men mitt mål är t.e.x byta till lättare huv,lättare stolar och bort med baksättet så bilen ser snygagre plus lättare och kanske pytttttte liite snabbare o snålare:P fast de är kul o byta lite grejer jag vill och gilla att pilla lite..tongue men inte så avencera fast bara de där saker klara jag av 225hk som kommer att väga ca:1320-1350 lär duga:P

4 586 Inlägg
15 augusti 2008
finns väl fina turbokit till n/a modellen big_smile

förstår valet av en n/a då den kostar mindre att köra/äga/försäkra

har aldrig åkt i en supra dock så borde inte en n/a kännas trött och seg men borde gå och få ut mer än 225 hästar i en 3.0 iallafall 240 med några små optimering

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
15 augusti 2008
Trådstartare
jorre83 skrev:
finns väl fina turbokit till n/a modellen big_smile

förstår valet av en n/a då den kostar mindre att köra/äga/försäkra

har aldrig åkt i en supra dock så borde inte en n/a kännas trött och seg men borde gå och få ut mer än 225 hästar i en 3.0 iallafall 240 med några små optimering

jag ha äkta sport avgasysstem från hks:P de är mkt pigg bil inte alls trött visst inte lika pigg som tt men man få vad man betala för de finsn chips hos it´s fun för ca:3600 o få ca:20-25hk men de inte de viktigaste:P utseende e så fet:P

4 586 Inlägg
15 augusti 2008
ja sedan putsen på topp då man nästan bli bländad det gör mycket också speciellt på en röd bil

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
15 augusti 2008
Trådstartare
aaa de är de har sett en som gjorde de tongue de najjs  undrar om man åker ifrån en type med en 225hk supra som är lätta ner till 1350kg:P har åkt ifrån bmw 328

4 586 Inlägg
15 augusti 2008
_lee_jr skrev:
aaa de är de har sett en som gjorde de tongue de najjs  undrar om man åker ifrån en type med en 225hk supra som är lätta ner till 1350kg:P har åkt ifrån bmw 328

med rätt körstil kan man köra ifrån många

en bmw 328 ska väl inte vara några problem att hänga av tror att på motorvägen så är N/A rätt så trevig jämnfört med andra bilar

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
16 augusti 2008
Trådstartare
ganska snabbt faktiskt,,, o ljudet e skön:P

Almännt tokig
481 Inlägg
16 augusti 2008
Huv tjänar du istort sätt 0 på att byta då den är i aluminium på supran.

Mitt råd är byt till glasfiber stolar rensa inredning samt asfalts mattor och allt i bagaget.
byt fälgar till typ 17" helgjutna lättvikts fälgar. styling fälgar med putskant väger i regel mycket.
rensa väck ac och sterion.

vill man gå på ytterligare så byt till ett lätt avgasystem samt aluminum broms ok. och coilovers. samt lättvikts svänghjul och race koppling.

vill man gå på jättehårt byt skärmar,dörrar och bagagelucka till glasfiber rensa krockbalkar byt till plast rutor rensa allt onödigt i elsystemet rensa ur bälten och sätt i ett 4punks bälte. men då kan den inte ses som en gatbil längre.

Om du vill ha mer effekt kolla på färdiga NA/T kitt i usa går att plocka 450-500hk med dessa.

Inline sixes ist sie scheisse.......

793 Inlägg
16 augusti 2008
Kolla in min, den är lättad 70kg. Men då har det också kostat en hel del.....

Om du ska lätta 100kg i en supra så får du nog lägga ut 1000kr / kg.

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36

Sök