4184
Sök

om man misstänker typ inbrott i bilen??

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
16 augusti 2008
Trådstartare
om man har haft besök av nå skumma typer som glott på bilen va fan ska man göra??

basbollträ??

kan man snacka me snuten?

Volvonörd
1 187 Inlägg
16 augusti 2008
pattilatti2 skrev:
om man har haft besök av nå skumma typer som glott på bilen va fan ska man göra??

basbollträ??

Det du kan göra är att vänta å se... Fritt land att titta på vad man vill...

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391

Mollllgan
16 augusti 2008
Tja du har dem bara glott på bilen så e det ju lugnt men kommer dem åter igen så hade jag nog gått ut o frågat om dem vill köpa den. men som Therefunder sa Fritt land att titta på vad man vill.

Golfklubba rek jag bättre swing big_smile

Har alltid rätt!
689 Inlägg
16 augusti 2008
äh, lägg i lite värdesaker i bilen istället tex en tv lr så.. sen om de snor bilen så får du ju nytt på försäkringen big_smile

Livet är ett helvete, du är bjuden!

906 Inlägg
16 augusti 2008
Skaffa garage:)

=)

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
16 augusti 2008
Trådstartare
TheRefunder skrev:
pattilatti2 skrev:

basbollträ??

Det du kan göra är att vänta å se... Fritt land att titta på vad man vill...

hehe sant:P

man vet ju inte va dom ville:) kanske bara tyckte den va fin elr nå..

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
16 augusti 2008
Trådstartare
740Fors skrev:
Skaffa garage:)

ja det är på gång:)

ska bli grymt skönt

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
16 augusti 2008
Trådstartare
_S40_ skrev:
Tja du har dem bara glott på bilen så e det ju lugnt men kommer dem åter igen så hade jag nog gått ut o frågat om dem vill köpa den. men som Therefunder sa Fritt land att titta på vad man vill.

jo ja funderade fan på o fråga om dom va intresserad..av de..bara för att se dom riktigt nära..
jazzå golfklubba:D

inte hagelgevär som han i kiruna elr va de va som skydda egendom,,vart inte populärt hos snuten,men va fan,han svara att ni aldrig kommer tongue

haha

One Man Clan
4 287 Inlägg
16 augusti 2008
pattilatti2 skrev:

basbollträ??

skarru ställa bilen någon längre tid eller så, då kan man ju rycka bort manöverspänningsladden på startmotorn...hoppar tjuvarna in å tjuvkopplar bilen tror ju inte jag de första dom gör är å öppnar huven för å kolla om sladden sitter på startmotorn om den inte startar :p

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
16 augusti 2008
Trådstartare
Xuri skrev:
pattilatti2 skrev:

basbollträ??

skarru ställa bilen någon längre tid eller så, då kan man ju rycka bort manöverspänningsladden på startmotorn...hoppar tjuvarna in å tjuvkopplar bilen tror ju inte jag de första dom gör är å öppnar huven för å kolla om sladden sitter på startmotorn om den inte startar :p

ne ja använder den typ varje dag..visst man får igen på försäkring,men dock fan så ansträngande me typer som inte fattar att mitt är mitt.

suck

One Man Clan
4 287 Inlägg
17 augusti 2008
pattilatti2 skrev:
Xuri skrev:
pattilatti2 skrev:

basbollträ??

ne ja använder den typ varje dag..visst man får igen på försäkring,men dock fan så ansträngande me typer som inte fattar att mitt är mitt.

suck

kan ta lång tid å få försäkringspengar...å så länge dom inte hittat bilen får du ju typ inga slantar heller...
kopplar man manöverspänningen via en brytare så kommer dom inte långt...

104 Inlägg
17 augusti 2008
pattilatti2 skrev:
_S40_ skrev:

jo ja funderade fan på o fråga om dom va intresserad..av de..bara för att se dom riktigt nära..

inte hagelgevär som han i kiruna elr va de va som skydda egendom,,vart inte populärt hos snuten,men va fan,han svara att ni aldrig kommer tongue

haha

menar du detta
http://www.nsd.se//nyheter/artikel.aspx … ID=3904992

v70 awd 2,5t -07
855R -97

4 506 Inlägg
17 augusti 2008
pattilatti2 skrev:

basbollträ??

Jag har jagat dem med basebollträ..
Då har de hängt över rutan till bilen! Ända tills jag kommit ut vill säga..

Ta deras reg. nr och ring polisen, För dom är säkert kända seda tidigare.
Och det har jag ochså gjort vilket har resulterat i att polisen har hafft lite
mer koll de kvällarna, Och 1 gång gripit dem, Med bilen full av stöldgods
3timmar senare i ett annat område!

Kan du andas kan du dö.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
17 augusti 2008
Vrid loss jordflätan mellan motorn och karossen. Då kommer dom ingen vart. Dom kan ju iofs sno grejer ur bilen, men...
Annars har ju wallis svaret. Ta regnumret om dom kom i bil.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Har alltid rätt!
689 Inlägg
17 augusti 2008
För några år sen så märkte jag 2 killar, en stor som faen och en mindre höll på o suspekt med en skruvmejsel o en bil. Ringde polisen för att anmäla dem efter en stund kom polisen o ja fick peka att dem mittemot på gatan att de va dem. snacka om att tjuvarna blev överraskade haha big_smile  Hade inte ens sett polisbilen 1 meter ifrån deras näsor:D

När polisen började snacka med dem så blev de väääldigt arga o polisen bad mig komma dit o säga att de var dem..  ja stod 1 meter ifrån tjuvarna o sa att de va de som hade försökt sno bilen..  Snacka om att ja va skraj, ja va då ca 14 bast.  men de va ju ganska dumma egentligen mitt på blanka dagen bredvid en skola, gör dem inbrott i en bil..

Det värsta var att 4 dagar senare på kvällen var ja på väg hem och såg en risig gammal saab några meter från min port, kände igen direkt vilka som satt i bilen!.. gissa vilka två de va:P   Då höll ja fan på att skita ner mej!!

Livet är ett helvete, du är bjuden!

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
bytoken skrev:
pattilatti2 skrev:
_S40_ skrev:

haha

menar du detta
http://www.nsd.se//nyheter/artikel.aspx … ID=3904992

hehe ja:D

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
_Wallis_ skrev:
pattilatti2 skrev:

basbollträ??

Jag har jagat dem med basebollträ..
Då har de hängt över rutan till bilen! Ända tills jag kommit ut vill säga..

Ta deras reg. nr och ring polisen, För dom är säkert kända seda tidigare.
Och det har jag ochså gjort vilket har resulterat i att polisen har hafft lite
mer koll de kvällarna, Och 1 gång gripit dem, Med bilen full av stöldgods
3timmar senare i ett annat område!

okej man tackar för de tipset:)

fotointresserad
2 307 Inlägg
17 augusti 2008
jag skulle då försöka få tag på en annan parkeringsplats(garageplats) ett tag framöver om jag var i ditt fall

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
Norde skrev:
jag skulle då försöka få tag på en annan parkeringsplats(garageplats) ett tag framöver om jag var i ditt fall

ja det finns verkligen i planerna nu står den larmad utan för mitt fönster iaf..

Sök