2752
Sök

är det lönt att fixa saaben?

40 Inlägg
18 augusti 2008
Trådstartare
hej hej  jag är helt grön då det gäller sånt här så jag skulle uppskatta lite hjälp:)

jag har en saab 9-3 2,0T SE 00:a  som har gått 31,000 mil jag har en släktning som är bil mekaniker
och han har servat den ungeför var 2000.e  mil så bilen är i gott skick och går klockrent, turbo och allt
fungerar fortfarande väldigt bra!

då undrar jag om det är lönt för mig att börja styla och chippa denna bil? är det stor risk att jag gör det i onödan när den ändå har gått så långt, och kanske går sönder?

nu förstår jag ju att ni inte har sett bilen och inte kan svara ingående på min fråga men  är det någon som har erfarenhet av hur långt en saab pallar gå och hur det är att trimma biler som har många mil på nacken?

103 Inlägg
18 augusti 2008
Är bilen väl servad och så borde de inte vara nåra problem, länge sen turbon är bytt?

337 Inlägg
18 augusti 2008
är ju bättre att den gått 30 000 servade mil än 15 000 utan smile de ska nog inte vara några problem, men kolla rost och sånnt, de brukar komma fort smile

3 liters diesel, mumma!

40 Inlägg
18 augusti 2008
Trådstartare
turbon är aldrig bytt:S  är det bra eller dåligt?

jag hade  tänkt att sätta i ett steg-1 chiptrim från SP-eller bsr eller liknande
och oxå smacka på kjolpaket från speedparts  har precis  mailat dom  för att de
kjolpaketet jag vill ha är till 3 dörrars och jag har ju 5 dörrars så vi får hoppas
dom har det jag vill ha
Senast redigerat av BioScart (18 augusti 2008)

Sök