4154
Sök

vart kan man hitta ögonlock till bmw e28??

191 Inlägg
14 augusti 2008
Trådstartare
#1
hallo jag tycker jag leta överallt efter ögonlock till min bmw e28 men har inte hittat nå nån stanns. jag har goggla efter de men de finns för de mesta bara till e30, e46 osv. undrar nu om de är nån här som lyckas stöta på nå nån stanns och undrar vart ni hitta de mvh m3lin


Körv
3 535 Inlägg
14 augusti 2008
#2
De ska inte va ögonlock på en sådan pärla förstår du väl smile

Truckdriving Man

191 Inlägg
14 augusti 2008
Trådstartare
#3
decib3L skrev:
De ska inte va ögonlock på en sådan pärla förstår du väl smile

de bilder jag sätt när de har haft tycker jag själv att de ser rätt fränt ut och skulle vilja ha smile


358 Inlägg
14 augusti 2008
#4
finns nog inte att få tag på tyvärr

edit: hittade till e87,30,34,36,39,46,90,91,92,93 och z3
Senast redigerat av Timol (14 augusti 2008)

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
14 augusti 2008
#5
skrivit det tidigare, SÖK, söker du på ögonlock kommer det upp ett 10-tal trådar...

men kopierar texten jag skrivit i tidigare trådar ang. bygga egna ögonlock...

ögonlock kan du lätt bygga själv.
1. tvätta lyktorna.
2. sätta på tejp (silvertejp är bra och tjockt)
3. vaxa tejpen (om du vill, men inte nödvändigt, men det underlättar för att ta loss dem)
4. blanda polyesterplast och lägg på glasfiberväv och pensla på plasten, gör detta 2-3ggr (eller tills du är nöjd)
5. rita ut på glasfibern var du ska kapa (plasta lite större än vad du tänkt så du kan kapa till rätt storlek/form)
6. kapa till glasfibern.
7. spackla och slipa tills du är nöjd.
8. lacka.
9. montera dem med tex. dubbelhäftande tejp från biltema (grönt skyddspapper, sitter riktigt bra) då kan du ta av dem inför bes. och inte riskera ombesiktning pga dålig ljusbild

lycka till.


358 Inlägg
14 augusti 2008
#6
sir_daniel skrev:
skrivit det tidigare, SÖK, söker du på ögonlock kommer det upp ett 10-tal trådar...

men kopierar texten jag skrivit i tidigare trådar ang. bygga egna ögonlock...

ögonlock kan du lätt bygga själv.
1. tvätta lyktorna.
2. sätta på tejp (silvertejp är bra och tjockt)
3. vaxa tejpen (om du vill, men inte nödvändigt, men det underlättar för att ta loss dem)
4. blanda polyesterplast och lägg på glasfiberväv och pensla på plasten, gör detta 2-3ggr (eller tills du är nöjd)
5. rita ut på glasfibern var du ska kapa (plasta lite större än vad du tänkt så du kan kapa till rätt storlek/form)
6. kapa till glasfibern.
7. spackla och slipa tills du är nöjd.
8. lacka.
9. montera dem med tex. dubbelhäftande tejp från biltema (grönt skyddspapper, sitter riktigt bra) då kan du ta av dem inför bes. och inte riskera ombesiktning pga dålig ljusbild

lycka till.

blir inte särskilt snyggt att göra så när lyktorna är runda

191 Inlägg
15 augusti 2008
Trådstartare
#7
Timol skrev:
sir_daniel skrev:
skrivit det tidigare, SÖK, söker du på ögonlock kommer det upp ett 10-tal trådar...

men kopierar texten jag skrivit i tidigare trådar ang. bygga egna ögonlock...

ögonlock kan du lätt bygga själv.
1. tvätta lyktorna.
2. sätta på tejp (silvertejp är bra och tjockt)
3. vaxa tejpen (om du vill, men inte nödvändigt, men det underlättar för att ta loss dem)
4. blanda polyesterplast och lägg på glasfiberväv och pensla på plasten, gör detta 2-3ggr (eller tills du är nöjd)
5. rita ut på glasfibern var du ska kapa (plasta lite större än vad du tänkt så du kan kapa till rätt storlek/form)
6. kapa till glasfibern.
7. spackla och slipa tills du är nöjd.
8. lacka.
9. montera dem med tex. dubbelhäftande tejp från biltema (grönt skyddspapper, sitter riktigt bra) då kan du ta av dem inför bes. och inte riskera ombesiktning pga dålig ljusbild

lycka till.

blir inte särskilt snyggt att göra så när lyktorna är runda

tror jag också de där tejpen är jag inte så säker på. kommer nog få hoppa på j*vligt länge om de ska bli bra


191 Inlägg
18 augusti 2008
Trådstartare
#8
är de ingen mer som vet nå?? övrig styling då?? nån som vet??



Sök