7707
Sök

"Motorprestanda Nedsatt" Volvo S60 T5

1 268 Inlägg
28 juli 2008
Trådstartare
när jag var ute å körde så poffa det till upplevde jag det som sen fick jag "motorprestanda nedsatt" i infodisplayen bilen dämpade farten själv oavsett om jag rörde pedalen....

när man startar den så låter det som en kompressormotor när man gasar lite lätt nån som känner till symptomen?

5 089 Inlägg
28 juli 2008
låter nästan som att en tryckslang har lossat? har du något laddtryck när du gasar?

\Lindgren

1 268 Inlägg
28 juli 2008
Trådstartare
FLindgren skrev:
låter nästan som att en tryckslang har lossat? har du något laddtryck när du gasar?

har ingen mätare dock...

men va ute nyss å starta bilen det kommer ett vinande högt ljud som inte ska finnas där det låter lite smått i stil med skärande... okej turbon ska vina men detta är högre upplevs det som...

1 268 Inlägg
28 juli 2008
Trådstartare
bilen kändes dock inte lika aktiv (pigg) som den brukar vara kändes som den gick segt trögt.. ja en liten känsla den kändes tung att ge ax om man säger så... någon som vet va symptomet kan vara? eller e det tryckslang som lossnat?

Avstängd
1 557 Inlägg
28 juli 2008
Sorry gubben bara o åka in till svante hmm Fast dom har stängt den här veckan hörde jag sad När det hände min bil va det en slang hmm

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se

1 268 Inlägg
28 juli 2008
Trådstartare
MrKerm skrev:
Sorry gubben bara o åka in till svante hmm Fast dom har stängt den här veckan hörde jag sad När det hände min bil va det en slang hmm

fick du den symptomen då?

Avstängd
1 557 Inlägg
29 juli 2008
LazerHawke skrev:
MrKerm skrev:

Jupp fast min blev inte lite slö utan helt matt hmm Hände inget alls när man gasa kunde lika gärna ha cyklat sad

1 268 Inlägg
29 juli 2008
Trådstartare
MrKerm skrev:
LazerHawke skrev:
MrKerm skrev:

Jupp fast min blev inte lite slö utan helt matt hmm Hände inget alls när man gasa kunde lika gärna ha cyklat sad

fan då ska kolla me brorsan eller farsan imorn kan ju vart att slangen lossnat eller nåt efter att svante kolla laddet?

men det e ett såntdär högt skrikande ljud när man gasar på tomgång

Avstängd
1 557 Inlägg
29 juli 2008
LazerHawke skrev:
MrKerm skrev:
LazerHawke skrev:

fan då ska kolla me brorsan eller farsan imorn kan ju vart att slangen lossnat eller nåt efter att svante kolla laddet?

men det e ett såntdär högt skrikande ljud när man gasar på tomgång

Just skrikandet vet jag inte för det hände nästan inget när jag gasa hmm Men det hände typ 400m från verkstaden så hade inte så långt dit tongue

Evolution Garage
1 299 Inlägg
29 juli 2008
Trodde de va standard i alla volvos!!!! *fnizz*

Sky´s the limit...

406 Inlägg
29 juli 2008
Har själv sprängt en tryckslang, bilen gick inte bra alls efter det, kompsänktsugmotor. Hade ju mapsensor så bilen gick ju att köra iaf, Så det låter som en grov läcka någonstans. När du säger att det poffa till så låter det som en slang som sprängts. Brukar vara ganska lått att lokalisera vart felet är då det brukar samlas lite oljerester i tryckslangarna som sipprar ut när dom går sönder. Så leta efter ojla efter tryckslangarna.

:DPlattan i mattan:D

1 268 Inlägg
29 juli 2008
Trådstartare
bazooka_ skrev:
Har själv sprängt en tryckslang, bilen gick inte bra alls efter det, kompsänktsugmotor. Hade ju mapsensor så bilen gick ju att köra iaf, Så det låter som en grov läcka någonstans. När du säger att det poffa till så låter det som en slang som sprängts. Brukar vara ganska lått att lokalisera vart felet är då det brukar samlas lite oljerester i tryckslangarna som sipprar ut när dom går sönder. Så leta efter ojla efter tryckslangarna.

kan inte vart så att den bara lossnat efter att dom satt dit slangen efter att ha vart där me temporär mätare?

406 Inlägg
29 juli 2008
LazerHawke skrev:
bazooka_ skrev:

kan inte vart så att den bara lossnat efter att dom satt dit slangen efter att ha vart där me temporär mätare?

Jo visst kan det vara så. Men det ser man nog ganska fort. Lätt fixat. Jag sköt av slangen pga att den hadde mattats av och var lite torr. Poff sa det så försvann all effekt. Blir ju samma om den bara lossnar i en av anslutningarna.

:DPlattan i mattan:D

1 268 Inlägg
29 juli 2008
Trådstartare
bazooka_ skrev:
LazerHawke skrev:
bazooka_ skrev:

Jo visst kan det vara så. Men det ser man nog ganska fort. Lätt fixat. Jag sköt av slangen pga att den hadde mattats av och var lite torr. Poff sa det så försvann all effekt. Blir ju samma om den bara lossnar i en av anslutningarna.

vet du exakt va detta sitter?

tänkte kolla me brorsan eller så imorn för verkstan har stängt liksom

NeonX
29 juli 2008
har vart med om samma på en V70 2.4 D small till och lät som allt laddtryck gick ut i tomma luften. kunde inte ens köra iväg med bilen, bärgningskillen lyckades ladda och köra upp den på flaket. som tur va bara lånebil så de drabbade mig inte hårdare än att lyfta över bagage. Han sa att det var standardfel på 2.4D / D5. vet inte hur de e på din, men låter juh som samma.

1 268 Inlägg
29 juli 2008
Trådstartare
NeonX skrev:
har vart med om samma på en V70 2.4 D small till och lät som allt laddtryck gick ut i tomma luften. kunde inte ens köra iväg med bilen, bärgningskillen lyckades ladda och köra upp den på flaket. som tur va bara lånebil så de drabbade mig inte hårdare än att lyfta över bagage. Han sa att det var standardfel på 2.4D / D5. vet inte hur de e på din, men låter juh som samma.

min går att köra men den känns inte som den har alla hästar i stallet

1 268 Inlägg
29 juli 2008
Trådstartare
om slangen gått så borde ju bilen inte ladda men känslan vid ax får man, va ute å körde nyss kan det va SW som ballat ur?

1 268 Inlägg
20 augusti 2008
Trådstartare
råka ut för samma sak idag påväg hem från jobbet vart kö så man fick köra lugnt å så inga påfrestningar på maskin... men kände att det änna kändes som "slag" när jag lirka me foten på gasen till slut så rycker bilen till å börja gå som en potta skit.... så det va bara snällt rulla in till vägkanten... stänga av motorn efter att den börja hosta å hoppa å rycka samt skaka typ sådant liv.... hm skumt innan ja stängde av bilen en stund så ryckte den å hoppa precis som den inte gick på samtliga 5 cylindrar :S startade bilen efter en stund fortsatte hem... då gick den hyfsat men kändes inte normal...

Sök