Less på böter, byta bil?

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
22 augusti 2008 · 3 404 Inlägg

Amstaff skrev:

HKS skrev:
byt mot S4an fan! Hade Aldrig tvekat på det om jag hade haft 9000 saaben.
S4 e mycket mer trimvänligare, Hållbarare,
sen att det är 4hjulsdrift sitter ju inte fel heller wink

Testade S4:an tidigare idag men det kändes inte som några 220 vilda hästar i den yikes

Var väl lite det som gjorde att jag tvekade..

Du kan ju inte jämföra saab kusar med audi kusar wink Behåll saaben och kasta över ett kamoflagenät cool

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Amstaff
22 augusti 2008 · 253 Inlägg

Tog ut saaben igen efter att ha haft den i garaget sen jag åkte dit sist tongue

Bilen har ju potential, har lagt ner bra mycket tid på smålösningar som te.x min APC box, sånt man inte hittar i någon annan 9000.

Däremot känns det som ett jäkla projekt, har ju komplett 2.3T framvagn med motor + låda som var tänkt till bilen under hösten, och massa andra planer. Men man måste ju även förstå att allt som görs inte höjer bilens värde speciellt mycket.
Dv.s även om jag lägger ner 100.000 på bilen så får jag knappast tillbaka mer än 30% av pengarna.
Fast så är det ju med många byggen..

Nu har jag känt på både saaben och på S4:an och kan på rak arm säga att nått måste vara fel på S4:an, som jag sa innan, fanns knappast några 220hk i den.
S4:an borde ju röra sig ungefär som den här: http://www.garaget.org/?car=64505

Har kört mot den flera gånger och den hänger med betydligt mycket bättre än S4:an gjorde.. (Är ju samma i effekt i båda Audisarna)

Fast är nog mest sugen på en 200sx just nu..

Ett projekt jag också ångrar är denna:
https://www1.garaget.org/archive/18/17829/15011/15011-233725.jpg

Där cosworth motor + kaross gick till sundsvall och all egengjord styling såldes lokalt till killen som äger bilen på bilden..
Det där är alltså en Ford Scorpio med Mondeo styling front, Evo huv och Bmw E36 lysen och mycket mer..
Grundprojektet var en Scorpio kaross med Cosworth motor..

Senast redigerat av Amstaff (22 augusti 2008)

BMW 318D xDrive "Sportsline" (2016)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang