7739
Sök

Att tänka på? Nybilsköp, e85/bensin

Blästrare/Lackerare
651 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
Hejsan!

Har kommit fram till att jag ska köpa helt ny bil, tycker att det är något jag vill ha en gång i livet iaf (släppa första fisen i bilen osv..) smile

Det blir en Skoda Octavia MPI e85 (flexifuel) elegancepaket + metallic + park. sensor + sportpaket, ville inte spara på tillbehören när man köper ny bil, surt om man ångrar sig 1 vecka efteråt.

Nu undrar jag om det är något spec. man bör tänka på vid nybilsköp/miljöbilsköp, för-och-nackdelar?
Förrutom att priset rasar snabbt på en ny bil, att man får 10 000,- i miljöbilspremie, får parkera gratis i vissa städer, 3 års vagnskadegaranti = end. trafikförsäkring.. Något viktigt som man bör tänka på?

Mvh //ZooN

VW-nörd?
4 332 Inlägg
25 augusti 2008
Du betalar ju ändå för stöld osv på försäkringen, bara vagnskadan som går bort, så de blir inte endast trafik..men billigt blir de ju ändå.
Tänka på vet ja inte, försök å hitta en verkstad som ligger nära dig o e bra i pris/service. Där kommer man ju trots allt spendera några tusenlappar..

Blästrare/Lackerare
651 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
Oj hoppsan, menade inte trafik utan halv!

Japp, bor nästan mitt mellan Helsingborg och Ängelholm och där finns skoda märkesverstäder i båda städerna, nära och bra smile

Sök