2655
Sök

Isbil - Compakt 220D

15 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
hejsan!

jag har blivit lite sugen på att fixa en isbil till vintern å tänkte höra med er om ni tror att en gammal merca compakt med en 220D duger till å köra som isbil eller är den alldeles för slö? big_smile

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
25 augusti 2008
Vill du bara kana runt så kanske den duger, men duktigt slö kan du ju räkna med att den är..

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

15 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
Irmscher Vectra skrev:
Vill du bara kana runt så kanske den duger, men duktigt slö kan du ju räkna med att den är..

jasså så de är så illa? tongue

finns de inga fördelar med att de är en diesel då? tänkte när de är rätt mycket vridmoment å så..

vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
741 Inlägg
25 augusti 2008
om du får tag i en 300 dt

då jävlar myne pump eller vad det nu heter och större turbo smile

kolla på bonden 85  s filmer

8 197 Inlägg
25 augusti 2008
Njaa... Vrid kanske det är, men en gammal diesel är ingen bil man kastar runt och sladdar med. Det går nog när det är hemskt halt, men annars.. Körde en '78 W123 220D på snö förra vintern och det hände inte mycket kan jag lova.

-Sir Jackie Stewart

741 Inlägg
25 augusti 2008
när man får fart få börja växla ner och motorbromsa ställ annars

8 197 Inlägg
25 augusti 2008
När man får fart ja.. tongue
Ska nog vara lite sträcka då... Kanske vore en idé att växla ner den med en extra växellåda? Som en a-traktor eller nåt.. Då borde den väl orka nåt mer. wink

-Sir Jackie Stewart

15 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
Irmscher Vectra skrev:
När man får fart ja.. tongue
Ska nog vara lite sträcka då... Kanske vore en idé att växla ner den med en extra växellåda? Som en a-traktor eller nåt.. Då borde den väl orka nåt mer. wink

Det är nog lite väl mycket jobb med det. Anledningen till att jag tänkte ifall den duger till nån isbil är att jag skulle kunna fixa en compakt 220D men den är undanställd å om den är aldeles för slö så är de kanske lika att skita i den iden, eller? tongue

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
25 augusti 2008
Jim_s skrev:
Det är nog lite väl mycket jobb med det. Anledningen till att jag tänkte ifall den duger till nån isbil är att jag skulle kunna fixa en compakt 220D men den är undanställd å om den är aldeles för slö så är de kanske lika att skita i den iden, eller? tongue

Annars kan du ju saxa en TT uppsättning från en Cummins, se om det håller. wink xD

Det lär väl bygga upp det till runt 300 häst i runda slängar. MINST.

Fast, rent teoretiskt sett så skulle skiten sprängas i luften.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

2 118 Inlägg
25 augusti 2008
Siarnaq skrev:
Jim_s skrev:

Annars kan du ju saxa en TT uppsättning från en Cummins, se om det håller. wink xD

Det lär väl bygga upp det till runt 300 häst i runda slängar. MINST.

Fast, rent teoretiskt sett så skulle skiten sprängas i luften.

Men det är väl lika bra ? lol

Till trådskaparen: en 220Död är absolut inget att hänga i granen om du ska använda den som isbil.
Tycker du borde leta upp en billig 1/2/740 istället

D.i.l.l.i.g.a.f

741 Inlägg
25 augusti 2008
[video]http://www.garaget.org/video/ejo8yhe9lf8n[/video]

diesel POWER

15 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
NJ_ skrev:
Men det är väl lika bra ? lol

Till trådskaparen: en 220Död är absolut inget att hänga i granen om du ska använda den som isbil.
Tycker du borde leta upp en billig 1/2/740 istället

okej, förstog att de inte var den ultimata isbilen tongue men vi har några likadana reservdelsbilar så de skulle iallafall finnas gott om delar till compakten.

Hertigen: jodu den där är riktigt häftig å den ser ut å gå också big_smile

Sök