3157
Sök

Sänkning och försäkring

8 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
Jag snackade med min kompis som var intresserad av att sänka sin bil men men backade
ur eftersom den står på hans pappa och försäkringsbolaget sa att dom skulle inte tro att hans
pappa är ägaren till bilen om den sänks. nu undrar jag om det verkligen är så eller om det varierar mellan försäkringsbolags eftersom jag också är sugen på att sänka en bil som kommer stå på farsans namn.

8 910 Inlägg
25 augusti 2008
Bor man hemma och bilen står på pappa så spelar det ingen roll då har man en gilltig försäkring.
Har man däremot olika adresser så  är det ju en skenförsäkring då gäller ju inte försäkringen vid en olycka vare sig man har bilen sänkt eller original.

Fotograf på Tierp iDag

8 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
Jag bor hemma så det är skönt att höra big_smile betyder det att man kan trimma osv utan att försäkringsbolaget försöker slingra sig undan?

Save a horse,ride a jeep...
258 Inlägg
25 augusti 2008
Jag är pappa och mina bilar är sänkta  cool

8 910 Inlägg
25 augusti 2008
Diplomats skrev:
Jag bor hemma så det är skönt att höra big_smile betyder det att man kan trimma osv utan att försäkringsbolaget försöker slingra sig undan?

Att "trimma" bilen gör man på egen risk, försäkringen gäller inte vid trim.
Finns några enstaka företag som ha trim som är godkända av tillverkaren och påverkar inte garantier och försäkringar.

Fotograf på Tierp iDag

Allt i allo
358 Inlägg
25 augusti 2008
Hamilton skrev:
Diplomats skrev:

Finns några enstaka företag som ha trim som är godkända av tillverkaren och påverkar inte garantier och försäkringar.

Men då snackar vi att skicka till tyskland och punga ut 50-60k för 20-30hk ; )

Grannen har en Saab 9000 aero en 94a som har varit nerskickad, han har 265hk på hjulen och betalade runt 70k för det.

De é nice !

Avstängd
962 Inlägg
25 augusti 2008
Hur skulle försäkringsbolet kunna veta att bilen är sänkt? Sänk på bara...

DFFL
9 020 Inlägg
25 augusti 2008
Ramneborg skrev:
Hamilton skrev:
Diplomats skrev:

Men då snackar vi att skicka till tyskland och punga ut 50-60k för 20-30hk ; )

Grannen har en Saab 9000 aero en 94a som har varit nerskickad, han har 265hk på hjulen och betalade runt 70k för det.

Audi "chippar" bilarna för ~10 och jag har för mig att jag skulle få 15-20hk extra.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

8 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
Hamilton skrev:
Diplomats skrev:

Aa det vet jag tänkte mer på att försäkringsbolaget ser att den är trimmad och sen försöker bevisa att det inte är farsans bil eftersom den är trimmad, sänkt, har fetta fälgar och ett kjolpaket. Men visst det finns ju gubbar runt 55 sträcket som är bil intresserade som kanske gör sånt med sina bilar men jag orkar inte tjafsa med försäkringsbolaget om något skulle hända bilen vill kunna lösa det snabbt och enkelt

Orginal är för gubbjävlar!
245 Inlägg
25 augusti 2008
Varför skulle försäkringsbolaget inte tro att de va din pappas bil om den va sänkt? låter lite konstigt..
Min farsa är 45 bast och sänker alla sina jänkare.

8 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
BESHAN skrev:
Varför skulle försäkringsbolaget inte tro att de va din pappas bil om den va sänkt? låter lite konstigt..

Vet inte varför dom skulle tro det men fick höra att det
så jag ville ta reda på det

8 910 Inlägg
26 augusti 2008
BESHAN skrev:

och jag är 44 och kör sänkt och chipad, så visst finns vi cool
Senast redigerat av Hamilton (26 augusti 2008)

Fotograf på Tierp iDag

Sök