Hur länge får man testa en bil hos bilhandlare?

MilleN
25 augusti 2008 · 9 108 Inlägg

Man behöver väl inte en helg på sig för att se om en bil är bra? Räcker ju att köra en timme och checka lite funktioner och så, men det är ju dumt att klaga smile

Jag tror allt beror på hur man är som person och om dom uppskattar att man är seriöst sugen på bilen. När jag var 18 så ville jag provköra en Astra Bertone Turbo Cabriolet under lunchrasten, då ville säljaren prompt följa med, han förstod ju att det enda jag ville var att köra skiten ur den och glassa lite på skolgården smile Kommer man dock in med en köpvänlig attityd är det säkert lugnt att låna över en helg.

Opelmadness German cars, quality and beyond
25 augusti 2008 · 8 197 Inlägg

Fick låna hem en 200SX torsdag till måndag för ca 7 år sen. MBN bil i Torsby.
Den låg på 70k.. Just det, länge sen. tongue

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Mollllgan
25 augusti 2008 ·

MilleN skrev:
Man behöver väl inte en helg på sig för att se om en bil är bra? Räcker ju att köra en timme och checka lite funktioner och så, men det är ju dumt att klaga smile

Jag tror allt beror på hur man är som person och om dom uppskattar att man är seriöst sugen på bilen. När jag var 18 så ville jag provköra en Astra Bertone Turbo Cabriolet under lunchrasten, då ville säljaren prompt följa med, han förstod ju att det enda jag ville var att köra skiten ur den och glassa lite på skolgården smile Kommer man dock in med en köpvänlig attityd är det säkert lugnt att låna över en helg.

Jodå han vet att jag är sugen på bilen=)
Men men får la se hur det slutar=)

Germax
27 augusti 2008 · 12 086 Inlägg

Ända erfarenheten jag vet om är när farsan köpte sin  Volvo göt ett tag sedan,
Vi knalla bara in och sa att vi ville provköra en bil vi kollat in på blocket.

Han ville se körkort sen va de inga mer, vi tog bilen och körde iväg.. va borta ca en timme och kände och prova.

Bros ju på lite vad de är för bil oxå, säg att de är en ny bil för närmare halvmiljonen så tror jag de är mer rutin på provkörandet.

Hamilton
27 augusti 2008 · 8 872 Inlägg

MilleN skrev:
Man behöver väl inte en helg på sig för att se om en bil är bra? Räcker ju att köra en timme och checka lite funktioner och så, men det är ju dumt att klaga smile

1 Timme ?
Jag provkörde inte ens Aeron utan betalade och åkte hem......roll

Fotograf på tierpidag.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang