6609
Sök

Glapp bakhjul på Volvo S60 när handbromsen är dragen!

1 079 Inlägg
30 augusti 2008
Trådstartare
Tjänare!

När farsan skulle skifta mellan fram- och bakdäck på hans S60 Bi-Fuel upptäckte vi att när handbromsen var dragen kunde man ändå röra på högra bakhjulet fram och tillbaka ~~10 cm. Vänstra var utan glapp.

Vad är felet?

Tacksam för svar! wink

1 079 Inlägg
30 augusti 2008
Trådstartare
Ingen som vet???

509 Inlägg
30 augusti 2008
Prova justera handbromsen ute vid hjulet

5 089 Inlägg
30 augusti 2008
banden som har gått av. brukar vara så på dom flesta bilar tycker jag. eller så kanske skivan är skev innuti är det tio cm inne vid navet eller 10 cm på däcket som det rör sig. det kanske är ett spel som den ska kunna röra sig på kanske.. spänn vajjern å se ifall det  blr bättre.

\Lindgren

509 Inlägg
30 augusti 2008
FLindgren skrev:
banden som har gått av. brukar vara så på dom flesta bilar tycker jag. eller så kanske skivan är skev innuti är det tio cm inne vid navet eller 10 cm på däcket som det rör sig. det kanske är ett spel som den ska kunna röra sig på kanske.. spänn vajjern å se ifall det  blr bättre.

justera inte på vajern

1 079 Inlägg
30 augusti 2008
Trådstartare
Nico-the-kid skrev:
FLindgren skrev:

justera inte på vajern

Ok, ska de på det där med att justera vid hjulet.

Sök