Till er som har en Fiesta St

PushedRay Sir Real
30 augusti 2008 · 390 Inlägg

Funderar på att byta v40in mot en fiesta st då jag aldrig använder mer än framsätet på den v40 så den är onödigt stor. Men till fråga undrar hur den är att äga nått man ska kolla efter är?Är iofs inne på en som inte gått mer än 2000 men ändå tongue har läst recensioner av den och alla verkar gilla den, vad finns det för + och - sidor med den??

bmx
30 augusti 2008 · 7 100 Inlägg

nu har jag inte en sån,men ändå tongue
dom drar nog mindre soppa än volvon iaf,och snyggare är dom ochså smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Mortalis VW-nörd?
30 augusti 2008 · 4 332 Inlägg

Inte ägt men kört, - är ju att det kommer en sprillans ny och mycket fräschare fiesta när som helst. Prisras är att vänta, rejält med tanke på hur den nya ser ut..
Ljudnivån tyckte jag var rätt jobbig, men de e mkt motor för pengarna..Försäkringen är högre än vad man kan tro på dem, kolla upp va den hamnar på för din del. Ja upptäckte att de skulle aldrig bli värt å äga den me den försäkringen för min del.
Bra rostskydd på dom vet jag att de e iaf smile

sand3rs
30 augusti 2008 · 182 Inlägg

bmx skrev:
nu har jag inte en sån,men ändå tongue
dom drar nog mindre soppa än volvon iaf,och snyggare är dom ochså smile

Klart den drar mindre än hans t5a. Det är ju en moppe i jämförelse :=.

heli
30 augusti 2008 · 112 Inlägg

Har ägt en ca ett år precis när de kom ut 2005 (numera såld till min kära mor smile).
Mycket trevlig bil för pengarna, det jag kan se som en nackdel är kanske ljudkomforten på längre resor
Hade 17" org. fälgar på min och den blev ganska bullrig, särskilt bak från hjulhusen. 2006 blev det lite mer isolering i dom bak, samt lite uppdaterad interiör, exteriör. Så leta efter en sådan!

Annars inga problem jag kan komma på. Motorn är byggd för 180 hk från början, men sedan "strypt" till 150 hk för att passa in i Storbritanniens försäkringsklasser. Så motorn får anses som rätt skottsäker smile
Annars en bil som trivs utmärkt på högvarv på en krokig landsväg! Inte lika lågvarvsstark som din V40, men hundra gånger roligare smile

STriiiker
30 augusti 2008 · 609 Inlägg

Sluta fundera så mycket köp..köp KÖP!!!

bmx
30 augusti 2008 · 7 100 Inlägg

sand3rs skrev:

bmx skrev:
nu har jag inte en sån,men ändå tongue
dom drar nog mindre soppa än volvon iaf,och snyggare är dom ochså smile

Klart den drar mindre än hans t5a. Det är ju en moppe i jämförelse :=.

hans v40:i har ju ingen t5:a tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
PushedRay Sir Real
30 augusti 2008 · 390 Inlägg

v70power skrev:
Har ägt en ca ett år precis när de kom ut 2005 (numera såld till min kära mor smile).
Mycket trevlig bil för pengarna, det jag kan se som en nackdel är kanske ljudkomforten på längre resor
Hade 17" org. fälgar på min och den blev ganska bullrig, särskilt bak från hjulhusen. 2006 blev det lite mer isolering i dom bak, samt lite uppdaterad interiör, exteriör. Så leta efter en sådan!

Annars inga problem jag kan komma på. Motorn är byggd för 180 hk från början, men sedan "strypt" till 150 hk för att passa in i Storbritanniens försäkringsklasser. Så motorn får anses som rätt skottsäker smile
Annars en bil som trivs utmärkt på högvarv på en krokig landsväg! Inte lika lågvarvsstark som din V40, men hundra gånger roligare smile

Ok ja ljudkomforten hade jag räknat med hadde en 206 gti med 18" och stod ut med den så det ska nog inte va några probbs. Åker inte längre sträckor heller så smile Bra att du sa det om 06 ska leta efter en sådan.

PushedRay Sir Real
30 augusti 2008 · 390 Inlägg

STriiiker skrev:
Sluta fundera så mycket köp..köp KÖP!!!

ska provköra imorn så tongue

PushedRay Sir Real
30 augusti 2008 · 390 Inlägg

Mortalis skrev:
Inte ägt men kört, - är ju att det kommer en sprillans ny och mycket fräschare fiesta när som helst. Prisras är att vänta, rejält med tanke på hur den nya ser ut..
Ljudnivån tyckte jag var rätt jobbig, men de e mkt motor för pengarna..Försäkringen är högre än vad man kan tro på dem, kolla upp va den hamnar på för din del. Ja upptäckte att de skulle aldrig bli värt å äga den me den försäkringen för min del.
Bra rostskydd på dom vet jag att de e iaf smile

Sökte runt lite på försäkring den är ganska dyr i försäkring men en 100dring mer i månaden är den nog värt !

STriiiker
30 augusti 2008 · 609 Inlägg

Kanon fin bil, se till o välja en vit med stripes sen bara wink

PushedRay Sir Real
30 augusti 2008 · 390 Inlägg

STriiiker skrev:
Kanon fin bil, se till o välja en vit med stripes sen bara wink

haha ja den är faktiskt den snyggaste färgen antingen vit eller svart blir det isåfall tongue

sand3rs
31 augusti 2008 · 182 Inlägg

bmx skrev:

sand3rs skrev:

bmx skrev:
nu har jag inte en sån,men ändå tongue
dom drar nog mindre soppa än volvon iaf,och snyggare är dom ochså smile

Klart den drar mindre än hans t5a. Det är ju en moppe i jämförelse :=.

hans v40:i har ju ingen t5:a tongue

Sant, jag tänkte på hans c30... Ska man va rolig så kommer duoch märker ord roll

Senast redigerat av sand3rs (31 augusti 2008)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang