1899
Sök

A4 + prestanda luftfilter

3 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
Hey
ganska ny här så detta blir min första inlägg;). Har lite funderingar på byta bort min standard luftfilter till en sk prestanda luftfilter. Kollade lite runt, hittade lite billigare på biltema. Nu till min fråga
1. Hur bra är dem? Spelar det nån roll om man jämför det billigare mot dyare (r helt okunnig i det ämne)
2. Hur svårt r det att byta ut vanliga filter på prestanda filter. Är det nånting man kan göra hemma i garget lr måste man lämna in det till verkstad. Har försökt googla efter men hittade ingen så jag undrar om vänlig själ på garaget kunde vägleda mig. roll

För övrigt så handlar det om en A4 1,8T -04. Gått ca 4776 mil

Tack på förhand
NototriusLola;)

Mod för gärna flytta tråden om det in passar in. (har sökt i forum men hittar inget)
Senast redigerat av NotoriusLola (25 augusti 2008)

2 911 Inlägg
25 augusti 2008
1. Självklart spelar priset roll, i de flesta fall återspeglar det arbete med utveckling och teknik bakom produkten. Personligen skulle jag aldrig någonsin sätta nåt från biltema på min bil, allraminst på en så viktig plats som insug.

2. Beror på bil, i vissa fall behövs adaptrar, i andra fall är de bara att ta bort boxen. Varierar som sagt, men nån audiägare kan säkert säga mer detaljerat.

3 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
vart skulle du (decibel ) rekom. i ett prisklass runt 500-1000 kr isåfall.
Mvh
NotoriusLola

DFFL
9 020 Inlägg
25 augusti 2008
Inte jättesvårt, men tar en stund.
Jag har BSR OptiFlow på min A4 1.8T -04.
Kostar 1500kr.
https://www1.garaget.org/archive/11/10265/68551/68551-999192.jpg
Senast redigerat av FireTraXX (25 augusti 2008)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

3 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
oj bättre bildförklaring kunde man inte få .Tack så hemskt mkt FireTraxx. Såg på bilden att det behövdes två st för kompletera men en fråga bara skyddet som du har satt dit behövs lr (som sagt ganksa ny men bilen men lära mig fort)
MVH
NotoriusLola

DFFL
9 020 Inlägg
25 augusti 2008
Antar att du menar de svarta grejorna runt?
Ja, det är avskärmnng så att det inte sugs så varm luft.

Får man förövrigt av BSR.
Senast redigerat av FireTraXX (25 augusti 2008)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

2 911 Inlägg
25 augusti 2008
Jag skulle ha kört på ITG eller green cotton.

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
25 augusti 2008
Tänk på att inte får mycket mer hästkrafter med ett öppet filter. Med du får ett tydligare insugsljud och du kommer höra dumpventilen när den öppnar.

SSS -12
3 217 Inlägg
31 augusti 2008
Hur gör man då på en A4 1.8Ts -00? Såg att LMM satt inbakad i topplocket av luftburken, måste det byggas om eller kan jag lika gärna köpa ett K&N insats och få ut samma roliga diskreta pys och grövre insugsljud?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

DFFL
9 020 Inlägg
31 augusti 2008
Fuckface skrev:
Hur gör man då på en A4 1.8Ts -00? Såg att LMM satt inbakad i topplocket av luftburken, måste det byggas om eller kan jag lika gärna köpa ett K&N insats och få ut samma roliga diskreta pys och grövre insugsljud?

Du får inte ut samma, men du märker nog av det mer iallafall.

LMM:en bör ju gå att ta av utan att byta luftburken.
Hade ju varit jävligt oekonomiskt konstruerat isåfall av Audi.

Russel Crowe, Gladiator.

SSS -12
3 217 Inlägg
31 augusti 2008
Så det ska alltså inte vara något bekymmer alls att byta till ett öppet prestandafilter? Var köpte du ditt FireTraXX?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

DFFL
9 020 Inlägg
31 augusti 2008
Fuckface skrev:
Så det ska alltså inte vara något bekymmer alls att byta till ett öppet prestandafilter? Var köpte du ditt FireTraXX?

BSR på Krusegatan.

Russel Crowe, Gladiator.

SSS -12
3 217 Inlägg
31 augusti 2008
För vilken summa pengar?

2 283 Inlägg
31 augusti 2008
Fuckface skrev:

Nej det är inga problem alls.
Sen det där med LMM så är den typ separerad från luftburken.

R.I.P. Michael Jackson!

DFFL
9 020 Inlägg
31 augusti 2008
Fuckface skrev:
För vilken summa pengar?

1450kr

Russel Crowe, Gladiator.

SSS -12
3 217 Inlägg
1 september 2008
FireTraXX skrev:
Fuckface skrev:
För vilken summa pengar?

1450kr

Ok... Tack så mycket! smile

33 Inlägg
1 september 2008
kan verkeligen rekomendera samma filter som FireTraXX har. Köpte ett jag med och satt in de för någon dag sedan. var inte så krångligt så montera dit.

Sök