2779
Sök

"Fälgvård" - Vita Fälgar

Skoda Addict
167 Inlägg
14 april 2006
Trådstartare
#1
Hej big_smile

Nu tänkte jag låta få dem nya "sommarhjulen" monterade inom 2 veckor.

Fälgarna är OZ-Racing Superturismo WRC (vita alltså)...

Tänkte kolla utav forumet lite innan, hur man på bästa sätt ser till att dem
håller sig vita och fina, så länge det går wink

Finns ju en hel del Subaru-ägare samt EVO-ägare på forumet, som
kör med "vita fälgar"....

Med vad och hur rengör ni dem? *nyfiken*

Med Vänlig Hälsning
Senast redigerat av Ghost RS (14 april 2006)

-=[Tobbe]=-
Skoda Fabia V RS 2004 "Ghost Edition"
Motto: "Den Som Har Flest Saker När Han Dör Vinner." ;)

202 Inlägg
14 april 2006
#2
Har ju inte vita fälgar "än" men på gång iaf så jag lär ju också få gno en del i sommar smile 

Jag upplever Autosmarts fälgrengöring som mkt bra på vanliga alufälgar iaf. Man sprayar på så blir det lite skumaktigt och sen kan man köra med svampen o gno lite samtidigt. Det har fått mina fälgar kalasrena iaf och funkat bra.

Sen testade jag fälgvax en gång men jag har aldrig haft så skitiga fälgar som efter det. Precis som att de sög åt sig mer smuts på något vis. Visst lite enklare o tvätta men de blev skitiga mkt snabbare istället.

Sen finns det ju 1000 olika produkter och lika många olika rekomendationer så man får nog testa sig fram helt enkelt.

Såg en annons någonstans att det skulle komma en ny slags "fälgförsegling" och det kanske kan vara nåt.
Senast redigerat av Pitzon (14 april 2006)

Man nog att våga köra en tjejbil :)

Skoda Addict
167 Inlägg
14 april 2006
Trådstartare
#3
Jaaa, mycket "gnidande" lär det bli wink

Körde med Dotz Nardo helkrom i sommras, det var mycket putsande det med, har i och för sig dem kvar och tanken är att jag kommer att växla lite under sommaren. Mellan OZ-Racing Superturismo WRC och Dotz Nardo...

Dotz Nardo var inte så kul att hålla rena, men dessto trevligare att se på big_smile

Funderade på om man skulle lägga på någon form utav "vax" på OZ-fälgarna innan man lät gummiverkstaden montera dem, men som sagt...är inte säker på det...

Kommer nog att bli att man kör med dem "rakt av"...

Får man bort mycket bromsdamm/asfalt med avfettning? Utan att skada den
vita lacken allt för mycket?

Med Vänlig Hälsning
Senast redigerat av Ghost RS (14 april 2006)

-=[Tobbe]=-
Skoda Fabia V RS 2004 "Ghost Edition"
Motto: "Den Som Har Flest Saker När Han Dör Vinner." ;)

202 Inlägg
14 april 2006
#4
Aha, det låter trevligt smile 

Men jag tror inte du behöver vara orolig för o skada dina wrc fälgar för de skall ju vara pulverlackade och tillverkade efter konstens alla regler och OZ gör ju inga skräpfälgar direkt.  De skall ju tåla avfettning o grejer.

Om man däremot lackar sina fälgar själv med vanlig billack så får man nog vara lite försiktigare, då är det inte säkert att de pallar lika bra för allt man blaskar på dom smile

Hade jag köpt oz-wrc så hade jag inte varit speciellt orolig utan kört med fälgtvätt, svamp och högtryck och sen är de nog rena o fina skall du se. Det som är lite drygt är ju att de har många ekrar smile

Sen iom att du planerar o byta ibland så kan man ju sitta med en fälg bekvämt i knät o polera o putsa dom fina ibland utan att behöva krypa på marken smile 

Blir nog kanon tror jag..

Man nog att våga köra en tjejbil :)

Skoda Addict
167 Inlägg
14 april 2006
Trådstartare
#5
Då tackar man för det! smile *ler*

Tolkar det som att man kan gå på med schampoo och svamp, sedan eventuellt avfettning eller "fälgtvätt", om det skulle behövas!

Dotz Nardo [Helkrom] är ju jä*ligt känsliga, då det gäller vilket medel som kommer på dem..

Men, som du säger OZ-Racing gör ju grymma fälgar och håller en mycket hög kvalitet, det är mest att man vill vara säker på att dem inte blir fula eller så, pedant som man är!!! big_smile

Tack för svar!!! wink

Med Vänlig Hälsning

-=[Tobbe]=-
Skoda Fabia V RS 2004 "Ghost Edition"
Motto: "Den Som Har Flest Saker När Han Dör Vinner." ;)

Skoda Addict
167 Inlägg
23 april 2006
Trådstartare
#6
Hehe...

Två dagar har dem suttit på och två ggr har jag tvättat dem wink

http://www.garaget.org/show_ext.php?car … age=181649

Jag gillade dem iallafall big_smile

Med Vänlig Hälsning

-=[Tobbe]=-
Skoda Fabia V RS 2004 "Ghost Edition"
Motto: "Den Som Har Flest Saker När Han Dör Vinner." ;)

Amatör
444 Inlägg
23 april 2006
#7
http://www.blocket.se/vi/7957516.htm?ca=23_6_s ska ta o pröva detta på mina när jag köper nya inte lönt på dem jag har e rent gula snart



Sök