5843
Sök

Köra med eget fordon på bana

301 Inlägg
31 augusti 2008
Trådstartare
Har kollat runt lite, men inte hittat nåt hmm Så jag undrar om nån vet om det finns nån bana i Sverige där man kan köra med sitt eget fordon? Typ motsvarighet till Nürburgring smile Ska vara i närheten av skåne...
Senast redigerat av yalouque (31 augusti 2008)

950 Inlägg
31 augusti 2008
Auto Motor Sport och Bilsport arrangera banåkning lite då och då, men det är inte som på Nürburgring att man bara betalar pr. varv.
De fleste märkesklubbar arrangera också bankörning. Själv är jag med i Porscheklubben och i år var där 16 heldagar med banåkning på de svenska banorna.
Sen kan man känna någon som känner någon som hyr en bana, vilket ofta är mitt i veckan, men det är ju lika roligt för det.

Där finns alltså många möjligheter för att åka på bana. Se bara till att bromsarna är i ordning på din bil och bytt gärna bromsoljan till en raceolja, för på vanliga bilar är bromsarna inte gjort för banåkning.

/Dansken, som borde ha varit på Anderstorp nu :-(

Better than God \o/
1 886 Inlägg
31 augusti 2008
Den anordnas massor av banträffar var sommar, Bilsport har ju några och sedan anordnar många märkesklubbar träffar där man gasar på bana. Vad kör du för bil?

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

301 Inlägg
31 augusti 2008
Trådstartare
Dansken- skrev:
Auto Motor Sport och Bilsport arrangera banåkning lite då och då, men det är inte som på Nürburgring att man bara betalar pr. varv.
De fleste märkesklubbar arrangera också bankörning. Själv är jag med i Porscheklubben och i år var där 16 heldagar med banåkning på de svenska banorna.
Sen kan man känna någon som känner någon som hyr en bana, vilket ofta är mitt i veckan, men det är ju lika roligt för det.

Där finns alltså många möjligheter för att åka på bana. Se bara till att bromsarna är i ordning på din bil och bytt gärna bromsoljan till en raceolja, för på vanliga bilar är bromsarna inte gjort för banåkning.

/Dansken, som borde ha varit på Anderstorp nu :-(

Yes, sånna trackdays har jag läst om i ams, men det är väl utbildning också?

301 Inlägg
31 augusti 2008
Trådstartare
MrTurbo skrev:
Den anordnas massor av banträffar var sommar, Bilsport har ju några och sedan anordnar många märkesklubbar träffar där man gasar på bana. Vad kör du för bil?

Det är en mc wink

950 Inlägg
31 augusti 2008
yalouque skrev:
MrTurbo skrev:

Det är en mc wink

Jag har för mig att Bike i Trollhättan arrangera körning på Gelleråsen i samband med Bikedagarna.

född blåvit
624 Inlägg
31 augusti 2008
En snabb googling hittade bl.a. detta på första sidans resultat: http://www.sporthoj.com/forum/archive/i … 92530.html

sök och du skola finna wink

301 Inlägg
31 augusti 2008
Trådstartare
dabby skrev:
En snabb googling hittade bl.a. detta på första sidans resultat: http://www.sporthoj.com/forum/archive/i … 92530.html

sök och du skola finna wink

Haha, synd bara att det var för tre årsedan tongue

Better than God \o/
1 886 Inlägg
1 september 2008
Häng på deras forum och var med när det händer nästa gång då.......   roll

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

Sök