Fel chassi nummer bil från england genom japcity:-(

_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
22 augusti 2008 · 1 123 Inlägg

jag har fått ett problem:
jag var hos bilprovningen idag för att reg-besiktade bilen,
men chassi nummer och de som stod i reg-beviset som jag fick med från japcity som importerade bilen åt mig inte stämmer...
chassi nummer på bilen: JZA800009955
registering som var från england som jag fick med : JZAC00009955... så de gick ej igenom och bilens ärende är hos vv för en utredning...
vad ska jag göra nu?
och vad måste jag göra?
vad kan japcity göra? de ju de som importerade åt mig?
om de inte fixa  sig?
vad gör jag med bilen?
polis?

Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
Bubbaman Byfåne
22 augusti 2008 · 368 Inlägg

Samma sak hände en polare. Tror han fick beställa nya papper från England men det tog jäkla tid. Förmodligen har dom slagit in fel nummer i datorsystemet när bilen reggades i England.  Det borde visserligen Japcity fixa åt dig efter som dom tog hem bilen åt dig. Tror inte dom är så svåra att hjälpa dig.

Eliza Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
22 augusti 2008 · 991 Inlägg

Jag hoppas verkligen du pratat med jap city innan du la upp den tråden?
Känns som en rätt onödig tråd annars, plus inte så bra för dem.

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon
Dodge Magnum SRT8 "VORTECH" (2006)
yakozan
22 augusti 2008 · 333 Inlägg

ganska vanligt fenomen.
Som Bubbaman skrev så är det bara kontakta DVLA och be om nya papper. Kent hjälper dig säkert med detta. Tyvärr kommer det ta tid, men det finns inget annat att göra så vitt jag vet.

Nissan GTR "Godzilla" (2010)
Audi S5 (2007)
22 augusti 2008 · 1 123 Inlägg

Eliza skrev:
Jag hoppas verkligen du pratat med jap city innan du la upp den tråden?
Känns som en rätt onödig tråd annars, plus inte så bra för dem.

jo jag har pratat men jag är lite nervöstongue
men tänkt om de går åt helvetet.. vad finns o göra:P
de var de jag menade:P
japcity e grymm o smidigaste  jag ha varit med om speciell kent terry en underbar gubbe:P
ja.. de bara vänta o ta de lugnt hoppas att de fixa sig:P
hör av mig om de är nått nytt

FreddeK
22 augusti 2008 ·

försök alltid lösa sånt här personligen med firman/personen innan man skapar en tråd. Bara ett tips=)

linusv
22 augusti 2008 · 35 Inlägg

Kent är väl inte den som skiter i sina kunder direkt, har enbart hört bra saker om honom. Antagligen ligger felet hos myndigheterna i England från början och Kent kommer garanterat hjälpa dig att lösa detta. Men det som behövs är som sagt nya, korrekta papper från England.

/Linus V
Göteborg
lanred
23 augusti 2008 · 555 Inlägg

_lee_jr skrev:
jag har fått ett problem:
jag var hos bilprovningen idag för att reg-besiktade bilen,
men chassi nummer och de som stod i reg-beviset som jag fick med från japcity som importerade bilen åt mig inte stämmer...
chassi nummer på bilen: JZA800009955
registering som var från england som jag fick med : JZAC00009955... så de gick ej igenom och bilens ärende är hos vv för en utredning...
vad ska jag göra nu?
och vad måste jag göra?
vad kan japcity göra? de ju de som importerade åt mig?
om de inte fixa  sig?
vad gör jag med bilen?
polis?

Fattar inte riktigt varför du alltid skriver när du får ett problem med japcity. Ta det med Kent Terry. Förmodligen är det bara han som kan hjälpa dig.

Dina frågor känns som att du redan vet svaret om du tänker ett steg längre.

Vad ska du göra nu?  Snacka med Kent Terry
Vad måste du göra? Förmodligen snacka med Kent Terry för att få nya papper
Vad kan japcity göra? Hjälpa dig fixa papperna Det är ju de som importerade bilen åt dig? Ja det vet nog bäst du själv. Om det inte fixar sig? Då får du försöka fixa nya registreringspapper från England själv.
Vad gör du med bilen? Kör som alla andra väl?
Polis? Ja de kommer ju inte hjälpa dig i detta fall!

Kent är jävligt trevlig när man har frågat honom själv om importera från japan. Sedan har han ju löst dina tidigare problem så förstår inte varför du skriver här..

Senast redigerat av lanred (23 augusti 2008)

jap-city
2 september 2008 · 5 Inlägg

Hi all and no problems about the thread. I can understand Lee being concerned about his car.

As usual we really do try to get to the bottom of most problems faced by our customers. In this case and a few others in the same position it can be impossible for us to get involved.

Once a car in the UK has been declared "EXPORTED" the original owner (the seller of the car) can no longer apply for a new V5C. As we are not the original owners of this car, we cannot even talk to the DVLA about it. Only the original owner (seller) can speak to them. It's all down to data protection.

It is the fault if the DVLA who have made the mistake when entering the details onto their system as this car was imported into the UK. It is quite common with the Supra as the DVLA confuse the "Z" in the chassis number with a "2". They should have a fast fix for this, but they don't.

I have sent Lee an email this evening stating exactly what he needs to do. Only he can contact (fax) the DVLA with the receipt from the seller and the original V5C details. I have offered my help with wording of the letter and how to fill in the form if he needs it.

As for the wheels, they are on their way to Gothenburg on Thursday and arriving on Saturday.

I really hope that this problem will be solved as quickly as possible and again, we are sorry that this problem was not spotted before we collected the car for Lee.

Regards.

Kent (Jap-City)

www.japcity.com/sweden - Phone: 0033 467 247823 (France office) / 0033 680 438977 (France mobile) / 0084 938 931253 (Vietnamese mobile 1st September to 30th September 2008)
Mr_Nicce
2 september 2008 · 143 Inlägg

hey..

so kent are a member to on gorg.. smile

happy to hear that mate..

jap-city
4 september 2008 · 5 Inlägg

Mr_Nicce skrev:
hey..

so kent are a member to on gorg.. smile

happy to hear that mate..

Hi, yes I am here too but not very often. On the odd occasion I like to read what is being written about Jap-City to get an idea of how we're doing in Sweden, so I go through some of the more popular forums.

Hope you are well!

Take care until next time smile

Regards.

Kent.

www.japcity.com/sweden - Phone: 0033 467 247823 (France office) / 0033 680 438977 (France mobile) / 0084 938 931253 (Vietnamese mobile 1st September to 30th September 2008)
5 september 2008 · 1 123 Inlägg

jap-city skrev:
Hi all and no problems about the thread. I can understand Lee being concerned about his car.

As usual we really do try to get to the bottom of most problems faced by our customers. In this case and a few others in the same position it can be impossible for us to get involved.

Once a car in the UK has been declared "EXPORTED" the original owner (the seller of the car) can no longer apply for a new V5C. As we are not the original owners of this car, we cannot even talk to the DVLA about it. Only the original owner (seller) can speak to them. It's all down to data protection.

It is the fault if the DVLA who have made the mistake when entering the details onto their system as this car was imported into the UK. It is quite common with the Supra as the DVLA confuse the "Z" in the chassis number with a "2". They should have a fast fix for this, but they don't.

I have sent Lee an email this evening stating exactly what he needs to do. Only he can contact (fax) the DVLA with the receipt from the seller and the original V5C details. I have offered my help with wording of the letter and how to fill in the form if he needs it.

As for the wheels, they are on their way to Gothenburg on Thursday and arriving on Saturday.

I really hope that this problem will be solved as quickly as possible and again, we are sorry that this problem was not spotted before we collected the car for Lee.

Regards.

Kent (Jap-City)

tongue jag sparar oengar just nu till kanske nästa år senaste inom 2år skall jag bara ha en med twin turbo:P då är de jap city som gäller:P jag är otrolig nöjd med allt:P

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang