5509
Sök

Angående bil tjuvar!!

1 571 Inlägg
5 september 2008
Min syrra fick sin Jeep Grand Cherokee stulen. Polisen hittade den oskadd efter några veckor så man kan ha tur ibland också.

1 754 Inlägg
5 september 2008
henrikh skrev:
Min syrra fick sin Jeep Grand Cherokee stulen. Polisen hittade den oskadd efter några veckor så man kan ha tur ibland också.

Jo, ibland kan man ju ha tur smile

Jag kan inget om allt.

518 Inlägg
5 september 2008
har man en saab 900 / 9000 så ska dom ha varit stulna några ggr annars är det ingen riktig saab wink

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.

Mästare
2 947 Inlägg
5 september 2008
Då har vi alltså kommit fram till att tjuvar är dumma i huvudet - men vad ska vi göra för att får bort dem?

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

518 Inlägg
6 september 2008
det är bara att inse - vi kan inte göra ett skit å så är det bara tyvärr. skulle vi få för oss att ta lagen i egna händer är det vi som begår brott o är då inte bättre själva. Låt rättsystemet ha sin stilla , långsamma gång , knyt näven i fickan som en riktig Svensson gör helt enkelt.

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.

41 Inlägg
6 september 2008
Trådstartare
FireTraXX skrev:
Shit happens.
Saker blir stulna, sånt är livet.

det har du helr rätt i, men det är riktigt onödigt att det finns dom som gör det

41 Inlägg
6 september 2008
Trådstartare
pukan2 skrev:
sverige i ett nötskal, en bekant såg en som höll på att göra inbrott i en bil som han vet vem som äger, min bekanta rusar fram till killen som va i 16års åldern ok ger han en fett smäll ok ringer polisen, polisen kommer ok min bekanta förklarar läget, vad tror ni händer jo 16 åringen få skjuts hem till sin mamma o pappa med en varning, min bekanta hamna i häktet för mishandel,  ok efter rätengången fick han 2mån ok asss höga böter. sverige är ett så sjukt land med sinna mesiga laggar.

Det är bara för jävligt! Din bekanta gjorde helr rätt! Men det är ju sveriges jävla skit lagar som förstör allt, jag och farsan tycker att om man får reda på vem som gjort det så ska man vara en 3st och gå dit med rånar luva å banka skiten ur dom, man får helt enkelt ta lagen i egna händer...Men nu är det så att vi inte kommer att göra det, men man borde göra det:P

41 Inlägg
6 september 2008
Trådstartare
EN GLAD NYHET TILL ER ALLA SOM BRYR SIG!big_smile Snuten fick tag i bilen OCH dom två knarkarna som hade stulit den! dom satte upp en polis kontroll mellan boden och luleå, och polis helikoptern följde efter! En Man och en kvinna var det, båda knarkare och kvinnan var alkohol på verkad och drog på verkad, mannen var troligt vis alkohol på verkad!
Bilen är oskadd desutom! det är ju bara att ta i princip vilken nyckel som helst till en saab 900^^
Så dom hade en egen nyckel helt enkelt.

MEN vad får dom för straff!? Inget straff alls, fängelse får dom då absolut inte och dom ahr ju inga pengar så de går itne att ge dom böter heller. förjävligt

Men det jag blev förvånad över var att polisen gjorde nånting! JAg är otroligt tacksam för det!

ps: Jag hoppas att ni alla som fått bilen stulen får tillbaka den!smile
MVH er vän Elias;)

41 Inlägg
6 september 2008
Trådstartare
s15 skrev:
Hitta dom och slå dom sönder.Folk så snor andras bilar måste vara dumma ihuve. Men tyvärr finns det folk till allt idag.Skriv in reg nummeret på reg sjylten så kan folk kolla om dom hittar bilen.Hoppas att du hittar den och att dom åker fast.

Tack! och dom har hittat den nu!big_smile dom satte upp en polis kontroll mellan boden och luleå och så var polis helikoptern ute! Det gav resultat, dom två blev gripna, två knarkare (en man och en kvinna) påverkade.

Men vad får dom för straff? ingenting:( fängelse givetvis inte oxh inte kan dom få böter för itne har dom några pengar:(

jaja han fick tillbaka bilen oskadd och det är det viktigaste!smile

mvh Elias:)

41 Inlägg
6 september 2008
Trådstartare
Big_JN skrev:
Kan bara hålla med dig! Trist för din far. sad

För några år sedan i Klippan var det nån/några som blev trött på en biltjuv och ringde på hemma hos honom. När han öppnade dörren small dom båda knäskålarna på honom! tycker det är ett rättvist straff när man inte kan hålla sig ifrån andras grejor!

Själv hade jag dock krossat hans fotleder, han kan ju försöka gasa efter det wink

Det var bra gjort! å din ide var ännu bättre;) då kan han ju inte ta nån bil i framtidenXD
PS: bilen ör hittad och dom som stal den med+ att bilen är hel:D

Gud vad min far är glad nu, riktigt kul att se han så glad!smile

vingåker
68 Inlägg
6 september 2008
Karl-Bertil skrev:
det är bara att inse - vi kan inte göra ett skit å så är det bara tyvärr. skulle vi få för oss att ta lagen i egna händer är det vi som begår brott o är då inte bättre själva. Låt rättsystemet ha sin stilla , långsamma gång , knyt näven i fickan som en riktig Svensson gör helt enkelt.

Rättsystemet gör inte ett dug.Ge dom stryk.

Drive Nice!

vingåker
68 Inlägg
6 september 2008
Eliasss skrev:
s15 skrev:
Hitta dom och slå dom sönder.Folk så snor andras bilar måste vara dumma ihuve. Men tyvärr finns det folk till allt idag.Skriv in reg nummeret på reg sjylten så kan folk kolla om dom hittar bilen.Hoppas att du hittar den och att dom åker fast.

Tack! och dom har hittat den nu!big_smile dom satte upp en polis kontroll mellan boden och luleå och så var polis helikoptern ute! Det gav resultat, dom två blev gripna, två knarkare (en man och en kvinna) påverkade.

Men vad får dom för straff? ingenting:( fängelse givetvis inte oxh inte kan dom få böter för itne har dom några pengar:(

jaja han fick tillbaka bilen oskadd och det är det viktigaste!smile

mvh Elias:)

Bra att dom åkte fast.Men dom är säkert på g igen om några dagar.Och dom får säkert inte något straff tyvärr.
Det är bra att det löste sig.

Drive Nice!

41 Inlägg
6 september 2008
Trådstartare
KimVsWorld skrev:
Då har vi alltså kommit fram till att tjuvar är dumma i huvudet - men vad ska vi göra för att får bort dem?

Ja det är ju det, finns det igentligen så mkt att göra?=/ Det enda är att ge dom stryk, men att ge alla tjuvar stryk är kanskr inte så lätt, och så är det risk för att åka fasst själv då oxå=/

Oldschool
299 Inlägg
6 september 2008
Jag är 110% Att du bor söder ut.

...!!!???
257 Inlägg
6 september 2008
Skönt att dom jävlarna åkte fast!
Hoppas dom får straff ändå så dom får lida för sina brott!

Blir så jävla less på alla dessa knarkare och liknande, lås in skiten!!

Sök