4893
Sök

Sitter & klurar på försäkringen...

332 Inlägg
22 augusti 2008
Trådstartare
Jag vet inte riktigt vart den här tråden hör hemma men jag testar här;P  Sitter o klurar på hure blir med o få igenom bilfan genom besiktingen me en annan motor + försäkringen när jag fått klart bilen och ska börja köra me den.

Det är en 740 16 v men det sitter just nu en 8 ventilars motor i den. Täntke ha bilen helförsäkrad då jag e mkt rädd om den;P så man får ut nåt ifall det smäller... men sitter o funderar på vad gubbarna på besiktningen kommer säga med en annan motor i, ska det va så svårt o få igenom den på besiktingen? jag har ju inte fixat nå mer hästar iallafall;P  elr måste jag regga om den?

Måste väl få igenom bilen genom besiktningen först innan jag försäkrar den me annan motor ?

fan va rörigt de här blev haha aja hoppas nån förstår mej lite tongue
Senast redigerat av HBB (22 augusti 2008)

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
23 augusti 2008
Du kan få igenom det eftersom du inte byter till en mycket starka motor. Med ring till bilprovningen där du bor så hjälper dom dig med dina frågor.

1 723 Inlägg
23 augusti 2008
regbesiktning med nya motorn skulle jag tippa på. Men som sagt, ring bilprovningens tekniska avdelning och fråga.

1 963 Inlägg
23 augusti 2008
Men de är väl bara o besiktiga o se ? Tror inte du får stryk på besiktningen direkt. Sett hondor med motorer på 200hk som har en 125 pollare original som går igenom.

BTW sitter där inte en klenare motor än original nu? isf kanske du ska kolla de så du får billigare försäkring? kanske de du menar? sorry isf big_smile
Senast redigerat av Felax (23 augusti 2008)

Men are not born - Men are made

332 Inlägg
28 augusti 2008
Trådstartare
Dom på bilprovningen brukar va hyffsat rara:P  äh ja åker in me bilfan så får jag se vad som säger smile annars säger jag att den andra motorn skar så ja kör med 8 ventilars motorn sålänge..

9 108 Inlägg
29 augusti 2008
Om det är billigare försäkring du är ute efter så får du regbesikta den. Funkar ju inte att ringa till försäkringsbolaget "men assåå jag har bytt till en motor med 40hk mindre jag lovar" Nog troligt wink

Dock kostar ju regbesiktning också pengar så jag hade helt enkelt inte nämnt det på besiktningen.

332 Inlägg
8 september 2008
Trådstartare
Tänkte ha bilen hel försäkrad men den ska besiktas nu i januari så jag får väl se vad som händer;P Tycker den borde gå igenom för har ju inte ändrat antalet hk och motorn sitter som den ska ;P aja får se va dom säger smile

Sök