6238
Sök

Installation av kitsystem i BMW e39

Tyskstuk
466 Inlägg
8 september 2008
Trådstartare
Hej! vet att det finns guider om just denna topic men har lite frågor som dessa inte tar upp.

För det första, har beställt µ-Dimension Element EL 5 Comp vad tycker ni om dessa?

För det andra, jag ska till en början försöka driva dessa med min Alpine huvudenhet(4*45) och så småningom  vid behov uppgradera med ett slutsteg. Kommer stereon orka driva någorlunda bra?

Och för det tredje och slutligen, dessa högtalare är ju i Eurodin vilket borde passa i orginal hålen, men räcker orginallådan för dessa högtalare? eller behöver de mer arbetsutrymme?
Isf hade jag tänkt ta bort hela lådan och täta dörrsidan istället så får den agera baslåda? vad tror ni?

Tips är varmt välkommna! MVH Rickard

Tack för att du orkade läsa!

Team Autohifi!
865 Inlägg
8 september 2008
Dessa passa direkt in i dina orginal lådor som du har i dörren.
Volymen i orginal lådan räcker bra till dessa så jag tycker helt klart att du kan börja så.
Och det är klart att du kan driva dem på stereon, dock så blir det alltid bättre med ett slutsteg som alltid.

Good luck!

260 Inlägg
8 september 2008
Jag har detta kitet och till en börjar drev jag dom på min pioneer Hu, dom lät rent och bra tyckte jag.
men efter att ha kopplat in ett prox steg från µDimension så blev det som dag och natt. mycket mer midbas och det spelar högt också!

Så börja med att driva dom på din HU, sen när du känner att du vill ha lite mer så kan du bara köpa ett steg och koppla på.

Sök