1375
Sök

Dra över "presenning" över bilen!

741 Inlägg
9 september 2008
Trådstartare
Tja

Jag har bilen ståendes ute och det läcker in vatten i rutan när det börjar regna, så jag skulle vilja dra över något skynke eller något över bilen för att skydda den mot regn! men har hört att det kan vara dåligt för lacken att det samlar fukt under presenningen? stämmer det?

Och finns det något som är anpassat för en bil att dra över? vart kan man köpa isåfall, Biltema har jag inte tillgång till då jag bor i Katrineholm smile

5 089 Inlägg
9 september 2008
Finns ju sådandära riktig pressening man skänger över bilen. mekonomen brukar ha sånt.

\Lindgren

164 Inlägg
9 september 2008
Jag har använt två st, en mer enkel, med typ gummiband som man spännde fast i typ varje hjul, så den hölls på plats. Grejen va att då låg sömmen där gummibandent va fastsytt i skynket och gned mot lacken, och skapade ett riktigt fult märke. Det gick dock att polera bort nästan helt.
Men det va nog mest mitt fel då jag spännt för hårt.
Däremot finns det på mirco riktigt fina skynken i nå blank silverfärgat tyg som släpper igenom luft typ, men som stänger ute vatten. Kostade runt 500-600, men det funka kanon. Och är som ett lakan typ, med inbyggd resår som "kniper åt" runt bilen nertill.
Rekomenderas om man ändå ska köpa nått!

Arguing with someone on the internet is like beeing in the special olympics.
Even if you win, you are still retarded

Sök