:(Fick sladd på bilen och körde in i en trottoarkant med höger fram däck.. nu drar bilen till höger när man kör vad kan vara fen och hur bär jag mig åt för att fixa det?
framvagnsinställning som behöver göras, kolla så du inte krökt ett styrstag eller en länkarm.
okej är det lät och se om det är krökt eller så?
njae, det bästa är nog om du ber en verkstad kolla upp det.
Om du ska kolla själv så är det lättast att jämföra höger & vänster sida, de ska se likadana ut, kolla ifall du ser några sprickor/sträckningar i metallen.
Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
framvagnsinställning som behöver göras, kolla så du inte krökt ett styrstag eller en länkarm.
okej är det lät och se om det är krökt eller så?
njae, det bästa är nog om du ber en verkstad kolla upp det.
Om du ska kolla själv så är det lättast att jämföra höger & vänster sida, de ska se likadana ut, kolla ifall du ser några sprickor/sträckningar i metallen.
Kolla först och gör hjulinställningen sen , är den en äldre bil finns ju risken att det har blivit glapp i styrstaget eller så. har du träffat riktigt kraftigt så kan ju fälgen blivit skev också men de ser du nog själv