10 september 2008
Trådstartare
Jag har köpt mej en cutlass 80a och tänkte bygga en lowrider så nu har jag lite frågor.
Hur stötigt och jobbigt är det att åka med hydrauler och nu tänker jag inte på när man hoppar utan på vanlig landsväg och motorväg och även inne i stan med kullersten, pallar man med att ha den som bruksbil om man kör med hydrauler?
Hur fort förstör man ramen, framvagn och knutkors när man hoppar och trehjular, är det värt att skaffa en bil som trehjular o hoppar eller är det bara massa problem med att få bilen att hålla så man ska nöja sej med att enbart kunna lägga bilen på backen lite lugnt?
Går det att besikta med hydrauler och om det går är det en vanlig regbesiktning som när man bytt motor eller satt på dragkrok?
Vad krävs för att hoppa med luftfjädring?
Finns det kedjerattar som passar direkt på gms 9bultade rattstång?
Varför kör nästan alla lowrider med knock off ekerfälgar? Är det det ända som håller eller är det bara för att dom är snygga och vart hittar man knock off fälgar o däck i usa.
Är det värt att köpa boken How to build lowrider.
Är det värt att köpa ett färdigt kit (hydrauler el luftfjädring) från usa eller ska man bygga ihop något själv, Jag har hållt på med både hydraulik och luftfjädring fast inte på bilar utan på lastbilar och maskiner, traktorer.
Om det finns någon som har sin hydraulförsedda lowrider ute fortfarande och bor mellan jönköping, örebro, västervik och norrköping så får ni gärna bjuda på en provåkning så jag vet vad jag ger mej in på.
Jag fattar om ni inte kan svara på alla frågor men någon kan nog svara på något.
Senast redigerat av patrik79 (10 september 2008)