4860
Sök

Växling i sväg (olika sorts motorer)

9 Inlägg
11 september 2008
Trådstartare
Jag har en Audi 3.0 och brukar ha 3:ans växel i sväg samt rondell.
Sen ibland 2:an på mindre svängar.

Bilen man kör upp med lär inte ha lika krafftig motor, klarar den 3:an i rondell t ex?

1 037 Inlägg
11 september 2008
allting hänger ju på vridmoment och bottendrag...

Thorssa
11 september 2008
Beror ju på hur fort du kör i rondellen wink Men jag skulle nog tro att tvåan är lämpligast i de flesta bilar.

Saab
344 Inlägg
11 september 2008
det känner du ju efter,

1 515 Inlägg
11 september 2008
Tikkan skrev:
Jag har en Audi 3.0 och brukar ha 3:ans växel i sväg samt rondell.
Sen ibland 2:an på mindre svängar.

Bilen man kör upp med lär inte ha lika krafftig motor, klarar den 3:an i rondell t ex?

jag brukar ha 3an i då det är en "normal-stor" rondell, även 4an ibland, då jag inte orkar växla ner big_smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

DFFL
9 020 Inlägg
11 september 2008
Jag blev underkänd första gången för att jag körde i trean (Och då i för hög hastighet).
Andra gången så var det till att hålla sig till tvåan och då gick det utmärkt. tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

5 089 Inlägg
11 september 2008
är väll lika bra att ligga på tvåan så du inte har så hög hastighet i rondellen? säkerhet..det ända dom bryr dig om på uppkörningen.. och dom blir väll inet glada om du inte enns vet vilken växel du ska ha i..

Titta på varvräknaren när du kör så vet du vilken växel du ska ha..

\Lindgren

Sök