6742
Sök

DAC till förstärkare -> datorn

Sleeper
3 084 Inlägg
12 september 2008
Trådstartare
Har en 30 watts basförstärkare som kopplats till datorns hörlursport men har hört att det inte är någe bra eftersom man kan bränna förstärkaren.  Så ska jag skaffa en DAC och koppla emellan men var skaffar man en sån? blir strömspikar när man stänger av den men det har funkat hittills. Eller kan man göra på nått bättre sätt?

Funderar även på att koppla in en gammal stereo till datorn (om det ens går? (grundig ums 12) hittar bara ingångar för fm 75ohm/ am antenna 300ohm sen högtalaringångarna 4ohm) den är väl 5 år gammal men cdn är paj så tänkte om man kunde använda den till nått nyttigt.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

2 665 Inlägg
12 september 2008
Antenn är för antenn och högtalar utgången kommer ljudet ut så det går inte. Om du inte hittar kontakter märkt aux.

Varför skulle du kunna bränna förstärkaren?? Jag tror det går bra!

Hifiklubben har en kanonfin dac för endast 1995kr. Ska jag köpa i vinter.
Men för att du ska ha nytta av den måste du ha en digitalutgång för ljudet från datorn. Inte hörlursutgången den är analog.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

Sleeper
3 084 Inlägg
12 september 2008
Trådstartare
okej..
får väl köra kasettband på den då tongue eller köpa en fm sändare på clasohlsson

HiFi-Micro-System mit CD-Player - Verstärkerteil: 2x 30 Watt Musikleistung/15 Watt Sinusleistung
Dynamic Bass Boost
5 Festprogrammierte Equalizer-Einstellungen
Digitale Lautstärkeregelung
Weck-Funktion/Sleep-Funktion
Kopfhörer/75 Ohm koax. - Tunerteil: Wellenbereiche UKW/MW
PLL-Frequenz-Sytesizer
30 Senderspeicher
Radio-Daten System/RDS-Radiotext
Programmartauswertung PTY - Cassettenteil: Autoreverse
CD-Copy
Autom. Bandsortenumschaltung-/Aussteuerungskontrolle - CD-Teil: 1 Bit D/A-Wandler
20 Speicherplätze
Shuffle (Zufalls-Wiedergabe)
Fernbedienung
2-Wege-Bassreflex-Boxen (im Lieferumfang)
Grundig

det var allt som fanns om den såg att den har en IR port men jag vetefan vad den är till för

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Sök