4848
Sök

Passar b230f i volvo pv, samt värde på volvo pv?

Legitimerad Lamphållare
369 Inlägg
13 september 2008
Trådstartare
Tjo, funderar o köpa en volvo pv 8volts system utan motor, samt kass inredning och som är väldigt rostig i skärmarna och sparklådorna, bromsarna helt värdelösa också, måste bytas ut, undrar vad jag ska lägga för bud? ägaren begär 2000kr.

Sen så passar en b230f med m47 låda i den ifall man endast bygger om motorfästena? eller måste man flytta brand/torped väggen samt bygga ny växellåds "kåpa"?

Sen sista frågan, vad kostar stålplåt 2-3mm tjockt?

" köpa nytt och köpa nytt... här på landet bygger vi om så att de passar! "

Driifter;)
1 630 Inlägg
13 september 2008
låter mer som bilen är värd 1000-1500

motorn och lådan passar om du bgör nya motorfästen och modiferar växllådsbalken , bygger om kardantunneln och fixar vajer till kopplingen o lite småpill sen kanske du får fixa dig en främre kardan av 2 st o svetsa ihop eller något då orginalet inte passar iaf speciellt inte om du tar lådan från 740 då den har hardygummi. men bättre att ta från 240 före 86 så du får drvining av vajer till hastighetsmätaren på lådan

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

Legitimerad Lamphållare
369 Inlägg
13 september 2008
Trådstartare
Amazon_123GT skrev:
låter mer som bilen är värd 1000-1500

motorn och lådan passar om du bgör nya motorfästen och modiferar växllådsbalken , bygger om kardantunneln och fixar vajer till kopplingen o lite småpill sen kanske du får fixa dig en främre kardan av 2 st o svetsa ihop eller något då orginalet inte passar iaf speciellt inte om du tar lådan från 740 då den har hardygummi. men bättre att ta från 240 före 86 så du får drvining av vajer till hastighetsmätaren på lådan

Okej för e nämligen så att jag tänkte ta grejer från mina 2st 740:is o slänga i, bromsservon, motorn, lådan, ev bakaxeln och kardan, går inte hastighetsmätarn att lösa genom att köpa någon digital istälet?

" köpa nytt och köpa nytt... här på landet bygger vi om så att de passar! "

Sök