6756
Sök

hjäl pmed framsystemet

497 Inlägg
13 september 2008
Trådstartare
#1
hej jag har införskaffat mej ett nytt framsystem och nu till fråga allting e kopplat rätt ska bara koppla in mitt steg till framsystemet.
på mitt delnings filter finns där 3 alternativ man kan välja -6db 0db +3db vad menas detta är det om man vill ha mer diskant än mid eller tvärt om eller vad ska man ha den ställd på?
vill ha rent ljud den ska lyfta upp i båda mid som diskant tack för svar:)
Senast redigerat av Audi-powah (13 september 2008)


ÖSM #1 -08
484 Inlägg
13 september 2008
#2
Hur vet du "allting e kopplat rätt..." & inte så jättedumt att skriva vilket fabrikat och modell du har, när du har så specifika frågor mao. // Mvh

R.I.P.
2004-01-10
2007-06-17

497 Inlägg
13 september 2008
Trådstartare
#3
SaabLejon skrev:
Hur vet du "allting e kopplat rätt..." & inte så jättedumt att skriva vilket fabrikat och modell du har, när du har så specifika frågor mao. // Mvh

skulle presis skriva fabrikant så ursäkta i förväg det är ett impact pg 5.25or
ch slutstegets kablar är kopplade på in+ och in- till delnigsfiltret och mid+mid- till middarna och twek/-til dissanterna så ja dom är väl rätt kopplade?
Senast redigerat av Audi-powah (13 september 2008)


2 665 Inlägg
13 september 2008
#4
Nivåerna är troligen för att justera diskantnivån.

Om du vill lyfta hela registret höj volymen. Men det inbördes nivåjusteringen är viktig. Börja på 0. O lyssna på många olika låtar.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

497 Inlägg
14 september 2008
Trådstartare
#5
ok får väl testa mig fram:)


5 852 Inlägg
14 september 2008
#6
Kör 0db till att börja med och lyssna på dem tills dem är inspelade och labba lite sen.

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg


Sök