Xorcess skrev:
TT-Avant skrev:
Nicasil skrev:
Tycker Rockford basarna har grymt bra ljud... men vet ju inte hur dina kicker spelar iof;)
Hehe..ja om man anser att enbart bas är bra ljud så?
Själv anser jag att det blir jobbigt med enbart bas..
Vill gärna ha lite midbas,mellanregister och diskant oxå för att få bra ljud.
De är såklart en självklarhet. Med midbas , diskant osv. när jag kör så vrider jag av basen helt nästan.
Men de kan även va kul att dra på o se vindrute torkarna hoppa som satan på framrutan (och jag har dela framruta), men om jag formulerar om frågan lite, Vilken bas anser/tror du ha värst "tryck" då?
Inte så grymt stora skillnader mellan de basarna du nämner. Bilen du installerar i har större betydelse för ljudet än de marginella skillnaderna basarna emellan.
Vilken frekvens har du ställt delningen på och hur har du gainat in steget? Hur grova kablar har du till steget, batteri? Vilken spänning har du fram till steget då du spelar relativt högt, ljuddämpade kaross-ytor osv. Där har du ett axplock av detaljer som gör betydligt mer för ljudet än skillnaden mellan två så lika element som dem
Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?