7181
Sök

Plocka ner en B230F

Motorburen Ungdom
499 Inlägg
15 september 2008
Trådstartare
Tjenare!

Jag tänkte hänga ur min motor ur min 740 och renovera den som är en B203F årsm -88. Och då vet jag ju att jag måste byta vissa delar som tex lager. Då vore det smidigt ifall jag kunde traska ner till Rejmes och beställa allt på en och samma gång. Jag vet lite av vad som måste bytas men lättast vore ifall ni kunde hjälpa mig att göra en lista på exact vad jag måste byta så som sagt beställs allt på en gång. Skriv gärna med ett ungefärligt pris ifall ni kan.

Mvh Emil

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton

782 Inlägg
15 september 2008
Köp inga grejer innan du har plockat isär motorn. Ramlager ska du inte köpa ifall du måste slipa veven, kolvringar ska du inte köpa om blocket behöver borras m.m
Är det något fel på motorn? vet du att det kommer bli ganska dyrt?
Billigast är att köpa en annan begagnad motor men vill du lära dej om motorer så kan det va en bra ide.

turboabstinens
442 Inlägg
15 september 2008
Plocka isär allt först.. Sotningssats, kompleteringssats och topplocksbultar kan man börja med.

ocertifierad klåpmekare

Motorburen Ungdom
499 Inlägg
16 september 2008
Trådstartare
patrik79 skrev:
Köp inga grejer innan du har plockat isär motorn. Ramlager ska du inte köpa ifall du måste slipa veven, kolvringar ska du inte köpa om blocket behöver borras m.m
Är det något fel på motorn? vet du att det kommer bli ganska dyrt?
Billigast är att köpa en annan begagnad motor men vill du lära dej om motorer så kan det va en bra ide.

Nej nej, inga fel på den. Vi ska plocka ner motorer i skolan, och då tänkte jag klappa till så många idioter jag kunde i en smäll så då plockar jag ner min egna motor så jag får det gjort åt mig själv, sen får jag G på att jag plockat ner en motor + att det blir min projekt tid vilket är ett annat kapitel i fordon smile Så det är egentligen enda anledningarna till att jag ska göra det.

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton

Sök