Hur står ni ut o ligga i kö?

FireTraXX DFFL
15 september 2008 · 9 020 Inlägg

Automatlåda och Bose-system.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
keffy89 Saab
15 september 2008 · 344 Inlägg

Dvd i blien smile sätta på parlamentet Vol 4 eller någon go musikvideo så är inte kö så jätte tråkigt helt plötsligt big_smile

Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
15 september 2008 · 1 781 Inlägg

höll på att få ett nervöst sammanbrott i sommras när jag stod i kö på Ulvsundaleden i 100 år.. tröttnade och tog bussfilen istället! har hört att det är där man ska köra om man vill komma fort fram:P
dock var detta en engångföretelse!

Team Insane Racing
Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
15 september 2008 · 1 781 Inlägg

C-Douglas skrev:
flytta eller sluta köra bil (om det går smile) Sen får man väl ändå säga att dom gör nått åt det. Dom har ju byggt södra länken och nu bygger dom norra länken, det tycker jag är två rätt stora åtgärder (hur många miljarder kostar inte det?). Bara det gör att trafiken flyter och kommer flyta mycket bättre än förr. Men jag vet vad du menar. Sen tror jag inte dom vill göra det för enkelt för folket att ta bilen heller med tanke på miljömål osv.

Södra längen är ju för fan söder orts flaskhals.. alltid tjockt med bilar och sen byggdes den ju underdimensionerad!

Team Insane Racing
_2Furious_ Drifting Streetrace
15 september 2008 · 225 Inlägg

ibland när man står i kön som man JÄMT alltid lyckas pricka så blir man fundersam hur de kan bli kö på 4 filig väg egentligen!!dom flesta har ju riktigt breda avtagsvägar men ändå lyckas folk hitta bromsen!!
man kan antingen sätta på en skiva o skratta åt folk eller träna svordommarna eller så tar man helt enkelt kommunalt till o från jobbet o kör bilen på kvällarna och helgerna om de går!

Mvh
Pete
----------------------------------------
Drifting Streetrace Billjud
diamond_ Diamond
15 september 2008 · 540 Inlägg

bor i göteborg, så köerna är fan med vardags här.. haha..  speciellt tingstadstunnel, köer från kl 8-20.. så där är det jobbigast att åka, och måste åka den jävla tunneln var dag om man skall mot city lr nån annanstans i götet.

I'm Rick James Bitch!
ironhead volvoraggare
15 september 2008 · 4 776 Inlägg

jag avskyr köer så jag tar alltid buss te stockholm

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
schtunken
15 september 2008 · 123 Inlägg

Äh, så farligt e det inte. Bandit rock och ett paket cigg så är livet bra sen smile

Turbo_Erik
15 september 2008 · 526 Inlägg

Jag pendlar från Botkyrka till Stockholm vare vardag med bil.. Dock så slipper jag oftast köerna.
Kan dock gå lite segt på eftermiddagen, räcker med att någon fått soppatorsk och står i vägrenen för att det ska bli köer..

Åker hemmifrån kl 05:30 och från jobber 15:30..

Senast redigerat av Turbo_Erik (15 september 2008)

patrik79
15 september 2008 · 782 Inlägg

Ni har bara fel inställning. Det är ju en cruising.

lingua
15 september 2008 · 2 271 Inlägg

automat + 8gb usb-minne i stereon löser problemet.
Sen som nån annan sa, jag sitter hellre i bilen 30 min och softar än luktar på svettLeif i sätet
bredvid på tuben. Dock blir det cykel så ofta man orkar på sommaren.
Har väl hänt att man lekt buss när man vaknar på fel sida också.tongue

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
Sarge
15 september 2008 · 2 337 Inlägg

Köer avverkas med hög musik, lite slir på kopplingen då och då för att underhålla mig själv samt spana på brudar i bilarna runt omkring smile

Mortalis VW-nörd?
16 september 2008 · 4 332 Inlägg

borde lanseras en köbil. komfort prioriterat och en motor på 0.2 liter som klarar 40 km/h eller så, låg förbrukning osv tongue måste va nice å sitta i kö med en bmw m5 eller så liksom hehe...kosta lite de

Senast redigerat av Mortalis (16 september 2008)

NxV ElectroRaggare
16 september 2008 · 885 Inlägg

patrik79 skrev:
Ni har bara fel inställning. Det är ju en cruising.

Precis! en cruising med mycket fula bilar framför och bakom smile


jag låg i crusing i sommras "eller bilkö då för de som är negativa.." då blev det en snittförbrukning på 14-15 liter milen wink

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!
Chevrolet Tahoe LT "NxV" (1999)
Volkswagen Arteon "GT-R" (2018)
jocke_gronberg
16 september 2008 · 4 586 Inlägg

hos mig är det aldrig kö skönt att bo en bit utanför där man kan andas fritt

har 15 min hem och till jobbet varje dag

Senast redigerat av jorre83 (16 september 2008)

quan_chi
16 september 2008 · 10 Inlägg

som vissa nämnt, i Sverige har vi inte mycket att klaga över, L.A har bilköer 24 timmar om dygnet, en annan som är lantis tyckte att de va kul att ha lite bilar runt sig, ialla fall amerikanska som brukar vara av det fetare slaget

heltsonika Rebel with a cause
16 september 2008 · 224 Inlägg

Mortalis skrev:
borde lanseras en köbil. komfort prioriterat och en motor på 0.2 liter som klarar 40 km/h eller så, låg förbrukning osv tongue måste va nice å sitta i kö med en bmw m5 eller så liksom hehe...kosta lite de

Toyota Prius menar du? Ok ingen komfort men 40km/h klarar den nog... tongue

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
16 september 2008 · 1 874 Inlägg

Det är jävligt illa. Men ibland sätts ju hastigheten onödigt lågt av de
"digitala" skyltarna. Har råkat ut för flera timmars kö två gånger när
jag åkt igenom huvudstaden. En gång från Upplands Väsby, och en gång från Arlanda.

Den första gången var det iofs helt igenkorkat, och det gick i princip knappt att
köra snabbare än 15km/h. Helt sinnessjukt. Den andra gången var det också
mycket trafik. Men hade inte de digitala skyltarna visat 30km/h, så hade det
nog gått fortare, tror jag...

C-Douglas Hemmasittare
16 september 2008 · 241 Inlägg

Malm3n skrev:

C-Douglas skrev:
flytta eller sluta köra bil (om det går smile) Sen får man väl ändå säga att dom gör nått åt det. Dom har ju byggt södra länken och nu bygger dom norra länken, det tycker jag är två rätt stora åtgärder (hur många miljarder kostar inte det?). Bara det gör att trafiken flyter och kommer flyta mycket bättre än förr. Men jag vet vad du menar. Sen tror jag inte dom vill göra det för enkelt för folket att ta bilen heller med tanke på miljömål osv.

Södra längen är ju för fan söder orts flaskhals.. alltid tjockt med bilar och sen byggdes den ju underdimensionerad!

Jaha vart tror du alla bilar körde INNAN södra länken ens existerade? Hur tog du dig till södermalm från E4an i rusningstrafik utan ett hinder på vägen?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang