5925
Sök

Vilken Bilförsäkring ska man ha? Om man har lagt ner pengar på bilen?

107 Inlägg
17 september 2008
Trådstartare
Vilken Bilförsäkring ska man ha? Om man har lagt ner pengar på bilen?

Har stylat min bil för 25-30 tusen. Undrar om det finns några försäkringar som tar hänsyn till det?
Länsförsäkringar skiter fullständigt i bilens skick och liknande och värderar den som vilken orginal bil som helst av samma märke.

Nya fälgar, Kjolpaket och ny lack samt mindre kaross modifikationer är gjort.

Det gäller en Golf 3 som försäkringsbolagen värderar till 15000kr vilket jag tycker är alldeles för lågt.

Tacksam för tips!

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
17 september 2008
ta bilder på allt du gjort, samt kvitton (om du har det)

oftast så får man förhandla med bolaget när det väl hänt något... men sedan brukar stylingsaker vara billigare än orginalgrejor så de brukar bli glada över det tongue

Trucker
2 710 Inlägg
17 september 2008
bilder o kvitton e väll viktigast wink men som sagt tar bolagen ofta hänsyn till va de e för bil osv o skiter fullständig i all styling osv. sån får man ta på egen risk..

lycka till smile

Fart missbrukare

107 Inlägg
17 september 2008
Trådstartare
Bilen var helt perfekt iordning i våras men på valborg så råkade den ut för skadegörelse.
Bolaget skulle täcka skadan men anser att en sådan bil på blocket bara är värd 15000.
Dom ville därför inte lacka om bilen för att det kostar mer än vad bilen är värd enligt dom.
Dom har erbjudit mig 9000 kr och så får jag fixa bilen själv. Om jag motsätter mig deras värdering på bilen så får någon snubbe från handelskammaren värdera den men då förfaller budet dom gav och så köper dom loss den från mig för det som handelskammaren värderar den till. Jag får alltså inte behålla bilen om jag motsätter mig deras värdering. Det tycker jag är skit. Vill ju bara ha bilen återställd från skadegörelsen.

198 Inlägg
17 september 2008
Testa å ring runt till försäkringsbolagen å fråga.
Man kan försäkra upp en bil men då får du även va bered på att betala mer i försäkring.

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
17 september 2008
hur mycket är det som skadats då?

kanske kan vara värt att ta pengarna eller försöka få upp priset några kronor.

107 Inlägg
17 september 2008
Trådstartare
Dom har repat upp bilen runt om. allt utan tak och spoilrar är skadat... Men jag ska ta budet på 9000 kr eftersom jag har fixat en bra deal hos en lakerare men jag är lite orolig för framtiden. Fälgarna som sitter på köpte jag för 9000 nya. om jag smäller så får jag ju bara 15000. då får jag bara 6000 för bilen om man räknar bort fälgarna.... Jag får ringa runt lite till bolagen...

Sök