6723
Sök

Volvo 850 2,5 se eller GLT?

Skaune
17 september 2008
Trådstartare
Jakten på en ny invalidvagn till mig fortsätter, och nu står valet mellan 144 hästarn eller glt med sina 170, nu tänkte jag höra vad det finns för åsikter om vilken som är att föredra, prestanda är inte högsta priritet, men tillförlitlighet och lite körglädje kan ändå finnas med! Hur är det med förbrukningne dom emellan t.ex? Nu tänker jag på bilar med automatlåda!

Reservdansk
6 271 Inlägg
17 september 2008
Förbrukningen skiljer inte värst mycket mellan bilarna, trots 30hk skillnad.
Både motorn i 140hk och i 170hk är på 2,5 liter.
Men 140hk-motorn (GLE) har bara 10 ventiler (2 per cylinder) mot 170hk (GLT) som har samma som T5-motorn med 4 ventiler per cylinder (20 totalt).

SE- som du skrev i rubriken är ett utrustningspaket - om det står för Sport Edition eller Standard Edition kan jag inte. wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Skaune
17 september 2008
Trådstartare
TurbOla skrev:
Förbrukningen skiljer inte värst mycket mellan bilarna, trots 30hk skillnad.
Både motorn i 140hk och i 170hk är på 2,5 liter.
Men 140hk-motorn (GLE) har bara 10 ventiler (2 per cylinder) mot 170hk (GLT) som har samma som T5-motorn med 4 ventiler per cylinder (20 totalt).

SE- som du skrev i rubriken är ett utrustningspaket - om det står för Sport Edition eller Standard Edition kan jag inte. wink

jepp, de där visste jag redan med volym o paket etc, mer intresserad av förbrukningen i siffror. Men e det inte så att SE e mer utrustad än GLE? eller var det tvärt om?

4 824 Inlägg
17 september 2008
jo en se har mer utrustning än en gle som för övrigt bara fanns 93
se är ett utrustnings paket och har den inte det så heter den antingen gl, gle eller s beroende på årsmodell

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Sök