4279
Sök

Problem med stereo !!!!!

OEM <3
194 Inlägg
27 april 2006
Trådstartare
Hejsan !

För nån dag sen börja de låta konstigt från basen så jag tog in basen och prova den på stereon där hemma och där funka den klockrent ! Så jag tog ut en annan bas i bilen och prova och den hade samma oljud som den andra ! Så jag skicka iväg steget ! efter 5 dagar nu låna jag ett steg av en polare och märkte att de va samma missljud i basen ändå :S ! Så då plocka jag ut stereon och kolla vad som kunde va fel ! Jag har dubbla lågnivå ingångar så jag prova med den andra ! och då funka ! men nu idag så la den kanalen också av :S Precis som lågnivå kanalerna i stereon har bränt ! Då är min fråga går de och bränna dom ? jag har haft allt i bilen i ca: 9 månader och allt har fungerat skitbra till nu ! Stereon är en Kenwood KDC-W5031 ! Det luktar även lite bränd krets vid lågnivå utgångarna på stereon ! Vad är felet tror ni ?

Ps: Bör inte detta går på garantin de ska väl inte bara lägg av så :S ? MVH Jonas

These days &#9834;&#9835;

188 Inlägg
27 april 2006
jo du har bränt kretsarna till lågnivån, nog borde det gå på garantin, kanske under fabrikations fel, MEN det är ju nånting som har gjort att du har bränt dom men du har ju skickat iväg steget så då får du ju det kollat iaf

781 Inlägg
27 april 2006
du måste ha bränt lågnivon.. men de måste ju va något fel.. du bränner ju inte 2 lågnivoutgångar en efter en? *om de nu inte är fabrikationsfel på cd* lågnivokablen är inte uppriven någon stans så den ligger och gnider mot plåten och kortsluter cd?

OEM <3
194 Inlägg
27 april 2006
Trådstartare
Nej det tror jag inte .. De är noga dragen hela vägen ! + Då skulle väl säkringar eller nått gått iså fall ? MVH

914 Inlägg
27 april 2006
Nej säkringarna går inte i så fall sitter ingen säkring på lågnivån ju ...

21 761 Inlägg
27 april 2006
Kolla igenom alla kablar och kolla jorden till steget extra noga så att den inte är dålig, det kan orsaka att signaljorden i stereon brinner sönder.

OEM <3
194 Inlägg
27 april 2006
Trådstartare
okok ! för steget är jordat på bra ställe, hade lite problem med det innan men nu har jag fått det perfekt ! Så de är inga problem ! Fast kan skador på lågnivån göra så att de bränner isönder ingångarna :S ? MVH n0jas

1 631 Inlägg
28 april 2006
n0jas skrev:
okok ! för steget är jordat på bra ställe, hade lite problem med det innan men nu har jag fått det perfekt ! Så de är inga problem ! Fast kan skador på lågnivån göra så att de bränner isönder ingångarna :S ? MVH n0jas

Skador på lågnivån? Är själva kabeln skadad så bör du absolut byta ut den och inte bara tejpa över skadan eller nåt sånt.

Men troligtvis har du bränt signaljorden i spelaren. Hur vet du att du har bra jord till stegen?

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

372 Inlägg
28 april 2006
Tjena!
Det är 50-50 om det går på garanti, beror lite på tur och hur mycket som är avbränt.
Garantin täcker inte självförvållade skador egentligen, men vet att en del blivit lagade iallafall.
Beror nästan alltid på dåligt jordat slutsteg eller trasig kabel.

Octanaudio
Ljudbyggaren
Tävla i bilstereo Bilstereoförbundet
Team Ljudbyggaren

21 761 Inlägg
28 april 2006
n0jas skrev:

Eftersom du hade problem med jorden förut så KAN det ha orsakat att signaljorden i stereon har brunnit. Även om du har fått till bra jord nu så är det möjligt att signaljorden brann redan förut när du hade problem med slutstegsjorden.

Sök