4209
Sök

hur lång är rost skydds grantin på en saab ?

2 600 Inlägg
19 september 2008
Trådstartare
ja bara undra hur många år det är? vet att ford ha 12 år undra om saab ha det me:P  och vad som gäller om det nu är nån garanti måste det vara igenom rostat ?

gör som jag kör gubba racer=)

1 814 Inlägg
19 september 2008
Jag tror att dem flesta tillverkarna har det så att det msåte vara genomrostat ja, dvs det tar lång tid och du måste oftast laga tidigare (rätta mig?)

2 600 Inlägg
19 september 2008
Trådstartare
farsan lämande in sin focus på ford på rostskyddsgarantin och då var det inte genomrostat men har kankse me olika tillverkare att göra?

2 600 Inlägg
19 september 2008
Trådstartare
ok då vet jag tack smile

Avstängd
962 Inlägg
19 september 2008
Det är väll rätt så vanligt att det bara gäller vid genomrostning inifrån, alltså i princip en värdelös garanti.

8 921 Inlägg
19 september 2008
(6) år för Saab 9-3 och Saab 9-5
(10) år för Saab 9-3 SS

Rostskyddsgaranti omfattar fri reparation eller byte vid genomrostning (hål i karosseriet och bärande detaljer som orsakats av rost som kommer inifrån).

Fotograf på Tierp iDag

2 600 Inlägg
19 september 2008
Trådstartare
tycker det verka vara rätt kass rost skydds garanti på saab:P ford ha ju 10 år och då verka det inte bara gälla genomrostat. men men.

8 921 Inlägg
19 september 2008
klimpan skrev:
tycker det verka vara rätt kass rost skydds garanti på saab:P ford ha ju 10 år och då verka det inte bara gälla genomrostat. men men.

Ford har exakt lika vad gäller genomrostning, sedan att det diffar 2år gör ju varken från eller till
Ford Focus har 12år
Senast redigerat av Hamilton (19 september 2008)

Fotograf på Tierp iDag

561 Inlägg
19 september 2008
Men ford har ju tagit typ bagageluckor och dörrar på garantin, när kittet har släppt. då har det inte behövt gå så långt så att det skall ha rostat helt igenom..

8 921 Inlägg
19 september 2008
BALAN skrev:
Men ford har ju tagit typ bagageluckor och dörrar på garantin, när kittet har släppt. då har det inte behövt gå så långt så att det skall ha rostat helt igenom..

Är säkert goodwill från företaget, fungerar ibland och ibland inte:rolleyes:

Fotograf på Tierp iDag

2 600 Inlägg
19 september 2008
Trådstartare
ok vet i alla fall att farsan lämnade in sin focus då listerna hadde släppt och lite rost hadde kommit in inget igenom då men dom bytte tre dörrar lakade om motorhuven bytte bak luckan och lakade om en dörr. men fick svar på min fråga sen skiljer det mellan olika tillverkare.

Reservdansk
6 271 Inlägg
19 september 2008
Det är UUGG som gäller. smile

Ut Ur Garaget Garanti. big_smile

Finns det någon biltillverkare som står för sina rostskyddsgarantier?
Har bara hört dåliga argument från bilföretagens sida när folk lämnat in sina bilar pga rost i t.ex innerskärmar och sånt.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

2 600 Inlägg
19 september 2008
Trådstartare
hehe är nog många företag som vill slippa det men rost är ju rost:P ingen vill  ju ha rost på sin bil som kanske är två, tre år gammal.

Sök