Sitter och funderar på vad som vore det mest optimala i min bil. Bilen är ju såklart en w124 sedan med tanken bakom ryggstödet. Av att vara känt så kommer då bilen dämpa bastrycket ganska bra fram till kupén. Jag behöver därmed tips på hur jag får in basljudet bäst in i bilen.
I samband med det så sitter jag och väntar på lite pengar nästa vecka och har bestämt mig för att nu j**lar ska jag trycka in lite bättre ljud i bilen. Jag är värdelös på att bygga egna lådor och vill helst köpa mig en färdigbyggd låda, med en budget på ungefär 5000 kronor. Kablar har jag redan dragit och storleken på + samt - kabeln är 25mm2. Så jag undrar vad ni kan tipsa om för baspaket helt enkelt Kollat lite på BRL's rockford fosgate paket för 4998 i dagsläget. (art nr: 510P1L212P5002 ) Skulle det vara någonting?
Det jag behöver: Bas + Slutsteg Kablar dragna: 25mm2 Bil: Sedan med tank bakom ryggstöd Budget: 5000 kronor max Musiktyp: Mest techno samt hiphop (tung bas)
mds har ett erbjudande nu. vet inte om det är kvar har inte kollat. dom säljer ett steg för 3k så får du 2 12" basar med på köpet. har en polare som har en saab 9000 och han har grymt bra ljud i den med lådan. får tyvärr ingen låda till det. men om du går till din mds butik kommer du att få rätt mått och så bara går du till en affär som säljer bygg trä osv. sågar dom upp det till dig. bara att skruva ihop!
inte för att jag har något enormt tryck i kupén, men lösningen jag har gjort är ganska enkel. jag har byggt mig en vanlig reflex låda och sedan ställt den med elementet och basporten uppåt i hatthyllan i bak på bilen. så har jag tagit bort förstahjälpen lådan som sitter i mitten även luckan och sedan satt på ett högtalar tyg.
såhär ser det ut innifrån bilen
har fäst den med dubbla vinkeljärn då ett sitter fast i hatthyllan o de andra i lådan sedan skruvar man ihop dom med självborrande plåtskruv
hoppas detta hjälper dig du får helt klart mycket mer bas in i kupen på detta sättet