1968
Sök

Billjud i golf 10k

13 Inlägg
21 september 2008
Trådstartare
Hej har köpt en golf nu en Golf GTD 4dr -93 5-dörras. och är sugen på lite billjud. Vill ju ha ut mycket bas, spela högt men endå vara Bra ljud, inte bara låta högt... lyssnar väll på den mesta musiken. och har väll tänk mig att kunna betala 10000:-  allt ska med huvudenehet. bas/fram/bakhögtalare/slutsteg ( är väll tvugen ann göra hål i dörrana. sitter väll 4" i golf ? eller har jag fel. men det är inga problem att göra det.  Någon som har något bra förslag M.V.H Joakim.

Golfare
349 Inlägg
21 september 2008
kolla in på DBakuten.se, dom har mkt schyssta prylar..

rockford är väl ett ganska bra val om du vill ha fint ljud, men endå vilja kunna spela högt! Vet dock inte om Dbakuten har RF..

Lycka till!

733 Inlägg
21 september 2008
har du inte redan 4 högtalare i dörrarna på den bilen? isåfall kan du skippa de sålänge och lägga pangarna på huvudenhet, bas och steg, kablar mm... jag skulle rekommendera en huvudenhet för runt 2000 kr ex. Kenwood KDC-W7141UY på dbakuten.se. sedan hade jag köpt ett Sinus Live SL-A1500 V2 och en RE SX15 D2... då hamnar du på 10.000 kr men sen behöver du kablar plus material till att bygga en låda... dett ljudet hade jag nöjt mig med i golfen om du har högtalare som "duger" i bilen men annars får du ta en bas för en eller två tusen mindre till högtalare i bilen men på 10.000 kr tycker jag inte att man ska prioritera högtalarna om de man har i bilen duger.... köpa framsystem för 1500-2000 kr när man ska lägga 10.000 kr totalt då tappar du mycket på högtalarna, det kan du ta sen om du nu måste ha det

M.v.h. Emil

M.v.h. Emil

90 Inlägg
22 september 2008
Z3tterlund skrev:
Hej har köpt en golf nu en Golf GTD 4dr -93 5-dörras. och är sugen på lite billjud. Vill ju ha ut mycket bas, spela högt men endå vara Bra ljud, inte bara låta högt... lyssnar väll på den mesta musiken. och har väll tänk mig att kunna betala 10000:-  allt ska med huvudenehet. bas/fram/bakhögtalare/slutsteg ( är väll tvugen ann göra hål i dörrana. sitter väll 4" i golf ? eller har jag fel. men det är inga problem att göra det.  Någon som har något bra förslag M.V.H Joakim.

Tjenare!
Tyvärr har jag ingen aning om vad föregående pratar om. Ett framsystem är viktigt, att lägga ner mycket pengar på basen är däremot mindre viktigt i ditt fall. En bra bas får man för runt 2000. Ett bra framsystem är däremot att prioritera för det gör en enorm skillnad. glöm inte att lägga ner lite pengar på att dämpa bilen lite och speciellt i dörrarna.
Jag skulle rekommendera detta.

Framsystem JL Audio TR650-CSi

Kicker Strömkit 4-kanals

Bas Hertz ES300 12"

Huvudenhet Alpine CDE-9880R

Slutsteg Kicket ZX350.4

Hos dbakuten landar detta på 9975 :- men snackar du lite fint med Björn kan du få ett paketpris.
Då har du råd till material för låda och dylikt.
I vilket fall som hellst. Sinus live steget och re basen. Visst du kommer dunka plåt som fan, men vet inte om föregående tänkt på att med dessa sakerna krävs god kunskap om hur man bygger och det kräver MYCKET ström, vilket betyder nytt batteri på ett par tusen till. Och utan ett kraftfullt framsystem vet jag inte vad man ska med dom sakerna till...

Mvh

Golfare
349 Inlägg
22 september 2008
Kan inte annat än att hålla med Freedy, framsystemet är enormt viktigt, utan det så får du ingen volym alls i ljudet, känns bara som ett dovt muller.. Du måste ha höga toner för att kunna höra dom låga på ett bra sätt! smile

Jbl är annars ett fint märke, brukar va ganska billiga oxå..

735 Inlägg
22 september 2008
Framsystem: 2par µ-Dimension Element EL 5 Comp: 890 kr/par.

Slutsteg till framsystem: µ-Dimension Element EL-A 54 4 kanal: 1490 kr/st.

Bas: 1 st RE Audio SR 15 D4:  1999 kr/st.

Slutsteg till basen: µ-Dimension Element EL-A 61 monoblock : 1990 kr/st.

Huvudenhet:  Kenwood KDC-W6641UY: 1899 kr.

Stinger kondensator/Instalations kitt: 1999 kr.

totalt: 11 157 kr.

Funkar nog bra smile .                               
                                                          Allt finns på www.carbonize.se.

www.armournordic.se www.autoexperten.se
Projekt Ford Mondeo.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224413 (Ford mondeo)
En riktig gentleman är en som kan spela säckpipa, men ger fan i det.

13 Inlägg
22 september 2008
Trådstartare
Det dära paketet ser ju bra ut. men orkar värkligen det dära slutsteget driva basen ? Mvh joakim. ps. kom gärna med mera förslag smile

735 Inlägg
22 september 2008
Z3tterlund skrev:
Det dära paketet ser ju bra ut. men orkar värkligen det dära slutsteget driva basen ? Mvh joakim. ps. kom gärna med mera förslag smile

ja de gör det, men det skulle inte skada med ett större, tänkte bara hålla ner priset lite.
jag skulle ha tagit ett "sinus live 1500" till den basen men då blir det 700 kronor dyrare.

Projekt Ford Mondeo.

735 Inlägg
22 september 2008
Framsystem:2 par Ground Zero GZUC130C 5,25" Kit: 1599kr/par.
Slutsteg: 1 st Ground Zero GZTA 4.120MK2: 1499 kr.

Bas:2 st Ground Zero GZRW 12XD-AL: 1499 kr/st.
Slutsteg: 1 st Ground Zero GZHA2350XII 2 kanal: 3599 kr.
Kondensator: 2 st Ground Zero GZTC 1.0MK2: 699 kr/st.

Huvudenhet: Ground Zero GZCR 225USB: 1899 kr.

Totalt: 14 591 kr + kablar och material till låda/or. mer än 10 papp men.

Allt finns hos www.bilstereohornan.se

Projekt Ford Mondeo.

Team dBakuten
3 453 Inlägg
22 september 2008
å nu kommer tråkiga jag igen.. Begagnat folket.. inget fel med att köpa beggat.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

TEAM dBAkuten
865 Inlägg
22 september 2008
Tokken skrev:

Det finns några nackdelar.

-Över ett år så gäller oftast ingen garanti.
-Högtalare kan vara slutspelade.
-Kan vara problem om man inte får provlyssna sakerna innan.
-Oseriösa säljare.

Har haft en del kunder som har hört av sig och ångrar sitt beg köp så in i norden så det är inte bara fördelar de småpengar man kan tjäna.

Med vänlig hälsning//Björn
www.dbakuten.se

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
22 september 2008
dbakuten skrev:
Tokken skrev:

-Oseriösa säljare.

Har haft en del kunder som har hört av sig och ångrar sitt beg köp så in i norden så det är inte bara fördelar de småpengar man kan tjäna.

www.dbakuten.se

Fast, på slutstegssidan så är det ju inga såna problem. Högtalare är sånt som kan vara problem. Så där får man vara på sin vakt. Men, HU och steg är rätt lugnt.

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

TEAM dBAkuten
865 Inlägg
22 september 2008
jonash skrev:
dbakuten skrev:
Tokken skrev:

-Oseriösa säljare.

www.dbakuten.se

Fast, på slutstegssidan så är det ju inga såna problem. Högtalare är sånt som kan vara problem. Så där får man vara på sin vakt. Men, HU och steg är rätt lugnt.

mvh Jonas

Det är ju slutstegen som är de stora problemen med. Det finns kunder som har fått slutsteg av privatpersoner som inte har fungerat. Säljaren hävdar att köparen har kopplat fel och säljaren hävdar att köparen har sålt ett trasigt slutsteg??
Vem har rätt??

Så om man köper beg så måste man titta och prova prylen innan.
Och med dagens bensinpriser så är det inte så stort område som det är lönt att söka av på.

MVH//Björn
www.dbakuten.se

733 Inlägg
22 september 2008
Freedy skrev:
Z3tterlund skrev:

Tjenare!
Tyvärr har jag ingen aning om vad föregående pratar om. Ett framsystem är viktigt, att lägga ner mycket pengar på basen är däremot mindre viktigt i ditt fall. En bra bas får man för runt 2000. Ett bra framsystem är däremot att prioritera för det gör en enorm skillnad. glöm inte att lägga ner lite pengar på att dämpa bilen lite och speciellt i dörrarna.
Jag skulle rekommendera detta.

Framsystem JL Audio TR650-CSi

Kicker Strömkit 4-kanals

Bas Hertz ES300 12"

Huvudenhet Alpine CDE-9880R

Slutsteg Kicket ZX350.4

Hos dbakuten landar detta på 9975 :- men snackar du lite fint med Björn kan du få ett paketpris.
Då har du råd till material för låda och dylikt.
I vilket fall som hellst. Sinus live steget och re basen. Visst du kommer dunka plåt som fan, men vet inte om föregående tänkt på att med dessa sakerna krävs god kunskap om hur man bygger och det kräver MYCKET ström, vilket betyder nytt batteri på ett par tusen till. Och utan ett kraftfullt framsystem vet jag inte vad man ska med dom sakerna till...

Mvh

mycket ström? steget levererar ente vad det står så har han bara en generator som fungerar och ett någorlunda friskt batteri så är det inga problem...
ljudet du rekommenderade skulle inte jag valt roligare med ett monoblock o en maffig bas så han kan pumpa.. ett bra framsystem kostar 1/4 av va denna personen vill lägga totalt... känns som man kan skjuta upp det och ta det i efterhand. Förresten biltemas batteri 62 ah för 600 kr fungerar riktigt bra för pengarna... en polare använder dessa i sin bil och är grymt nöjd...så några 2000 kr för ett batteri kommer inte behövas

M.v.h. Emil

M.v.h. Emil

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
22 september 2008
dbakuten skrev:
jonash skrev:
dbakuten skrev:

-Oseriösa säljare.

www.dbakuten.se

mvh Jonas

Det är ju slutstegen som är de stora problemen med. Det finns kunder som har fått slutsteg av privatpersoner som inte har fungerat. Säljaren hävdar att köparen har kopplat fel och säljaren hävdar att köparen har sålt ett trasigt slutsteg??
Vem har rätt??

Så om man köper beg så måste man titta och prova prylen innan.
Och med dagens bensinpriser så är det inte så stort område som det är lönt att söka av på.

MVH//Björn
www.dbakuten.se

Så är det med allt. Men det finns MYCKET bra på begmarknaden att köpa också. Och, till viss del så är det ju beroende på vem man köper utav givetvis. Men att säga att beg-löp är uteslutet - då har du alldeles för mycket säljarsnack i dig wink

Däremot för 10k så kanske det inte är lönt, om man nu skall ha ett helt paket för den pengen.

1 785 Inlägg
22 september 2008
Tokken skrev:

Förutom att man helt saknar garanti på prylarna

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
22 september 2008
dbjanoz skrev:
Tokken skrev:

Förutom att man helt saknar garanti på prylarna

Men om man köper produkter som är yngre än 1 år, och nåt händer så är det kolugnt.

1 785 Inlägg
22 september 2008
Z3tterlund skrev:

Huvudenhet ca 2000-2500kr kenwood, pioneer, clarion finns hur mycket som helst att välja på se så du får med de ingångar och utgångar du behöver.

Framhötalare ca 800-1500kr köp kitsystem ej koaxialer samma här finns mycket att välja på, installationen är viktigare än den lilla skillanden som skiljer systemen i mellan

Steg 3000kr-5000kr  Ett sinuslive SL-A1500 eller 3000 fungera bra om du inte är en super HIFI fantast. Mycket effekt för lite pengar, ett snyggt steg med de funktionerna man behöver.

Bas ca 3000-5000Kr 2st 12" eller 1st 15" finns så många att välja på. Stroker, JBL, Infinity, Groundzero

Kablar ca 1000-1500kr, skit i kondensator behöver du mer energi skaffa ett bättre batteri, det är inte konstigt om det blir ett lyft med en kondensator och för lite batteri kraft men själva problemet är igentligen för liten batteri bank

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Sök