7175
Sök

Tändningslås Golf

5 Inlägg
23 september 2008
Trådstartare
#1
Hej!

Jag ska byta kontakten till tändningslåset då den har blivit glapp.

Jag har plockat bort alla kåpor, ratten och alla spakar och elektronik runt tändningslåset.
Så nu är det bara hållaren till tändningslåset kvar som sitter fast axeln.

Men jag får inte bort resten.

Någon som vet hur jag bär mig åt för att få bort resten?

Tacksam för svar!

Mvh
Tobias

863 Inlägg
23 september 2008
#2
Hej!

Jag bytte för inte allt för länge sedan på audin våran!
Jag fick samma problem då, bakom ratten sitter det fast en fjäder med nå typ brickor!
Den vart vi tvungen att ta lös. Vet inte vilken golf du har men är det tex en 2:a så ser de kanske lika ut? smile

Hoppas du blev hjälpt av svaret och lycka till!

Stöttad av: NYMEK. Pulverline. Ursviken Technology. Autodelar. RisEtrade. MECA. MABI Hyrbilar. Gulf Skellefteå. Skellefteå Bil. Skellefteå Reklam. JBW Färg & Kem. OKQ8 Klemensnäs. LAHEGA. LAITIS.
Följ Golfens renovering! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=209892

5 Inlägg
23 september 2008
Trådstartare
#3
Det är en Golf från 1998

863 Inlägg
23 september 2008
#4
Okej! Vet inte hur det ser ut på den men de kan ju vara lika!?
Sitter det en fjäder på rattstången mellan fästet för tändningslåset och ratten? smile

Stöttad av: NYMEK. Pulverline. Ursviken Technology. Autodelar. RisEtrade. MECA. MABI Hyrbilar. Gulf Skellefteå. Skellefteå Bil. Skellefteå Reklam. JBW Färg & Kem. OKQ8 Klemensnäs. LAHEGA. LAITIS.
Följ Golfens renovering! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=209892

2 665 Inlägg
23 september 2008
#5
jag har gjort det på 2 passater och då behövde man en rejäl avdragare. ÄR det inte en hylsa på rattstången som måste bort??

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!


Sök