7278
Sök

Hjälp med bas, 2st rockford power serien.

Enormous Musical Performance
644 Inlägg
26 september 2008
Trådstartare
#1
Hallå mina vänner.

Jag har inhandlat lite bilstereo grejjer, 2st Rockford Fosgate T110D2 Power.
Driver dom med ett Magnat Tribal X One (http://nardik.se/billjud/magnat/slutsteg/tribal1.html)

Fick en ritning av BRL och den skulle vara på 33liter(sluten låda). (Som jag har hört ska det vara ett bra tryck i dem här basarna och så vidare, även dom på brl sa att dom var riktigt bra)
Men dem låter orent och har inget speciellt tryck. Jag undrar om det finns någon kunnig här och vill hjälpa mig lite?

Har jag för litet slutsteg? Isf, vad ska jag ha istället?
Är lådan för liten? (ska jag prova något annat än sluten?)
Mvh Henrik
Senast redigerat av burning (26 september 2008)


5 852 Inlägg
26 september 2008
#2
Jag är inte jättepåläst i RF basar men hade en likadan själv för nästan 2 år sedan och det slutsteg du har valt är på tok för litet till dem utan dem behöver kika på ett steg som lämnar 1500-2000wrms för att driva dem bra slutet.


Lycka till

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

Enormous Musical Performance
644 Inlägg
26 september 2008
Trådstartare
#3
tujbo skrev:
Jag är inte jättepåläst i RF basar men hade en likadan själv för nästan 2 år sedan och det slutsteg du har valt är på tok för litet till dem utan dem behöver kika på ett steg som lämnar 1500-2000wrms för att driva dem bra slutet.


Lycka till

Har du något tips på slutsteg?
Ska jag göra lådan sluten på 33 liter då? (Känns ju som att dom inte har något alls att spela på)


5 852 Inlägg
26 september 2008
#4
Jag skulle ju hellre köra dem basarna portat och det ligger ju ett sånt förslag i en annan tråd längre ner där. Sen om ja ska tipsa om steg så får jag ju veta lite vad du har i budget och röra dig med men ett spontant förslag är ju Sinus Live SL-A3000.

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

Enormous Musical Performance
644 Inlägg
26 september 2008
Trådstartare
#5
Jag som har letat efter trådar om dom här basarna och har inte hittat något, ska väl säga att jag registrerade mig på denna sida idag så har inte full koll, du får gärna länka till forumsinlägget.
Tack för tipsen.


5 852 Inlägg
26 september 2008
#6
Har räknat på en låda på 36 liter, med både bas och rör inräknat, som har 41cm långt 4" rör. Avstämningen bör bli runt 40 Hz, det är även tänkt att dämpmatta ska sitta på väggarna inuti lådan. Med tanke på rörlängden så måste det vinklas, konade trattar bör också sättas i båda ändar av röret för att undvika flåsljud.

Sen är detta räknat för en bas.

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

Enormous Musical Performance
644 Inlägg
26 september 2008
Trådstartare
#7
Okej, kanske får bygga 2 lådor med en bad i varje kanske. Då kan man göra en snygg installation också smile Värt att fundera på, tack så mycket för svaren iaf.


5 852 Inlägg
26 september 2008
#8
Var så lite så smile

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

Egenföretagare
2 496 Inlägg
26 september 2008
#9
Brls mått vetefan vart det kommer ifrån, frågat flera som jobbar där och dom rekomenderar ritningen på rockfords hemsida. så hade jag det också och det spelar helt sjukt ! big_smile

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

Enormous Musical Performance
644 Inlägg
26 september 2008
Trådstartare
#10
tsdi skrev:
Brls mått vetefan vart det kommer ifrån, frågat flera som jobbar där och dom rekomenderar ritningen på rockfords hemsida. så hade jag det också och det spelar helt sjukt ! big_smile

Hmm, jag förstår mig inte riktigt på ritningen på RF's hemsida. Plus att jag inte vet hur jag får så det blir 2st istället för 1. Kan du få fram en ritning för 2st så bygger jag den idag! tongue hehehe...


Egenföretagare
2 496 Inlägg
26 september 2008
#11
burning skrev:
tsdi skrev:
Brls mått vetefan vart det kommer ifrån, frågat flera som jobbar där och dom rekomenderar ritningen på rockfords hemsida. så hade jag det också och det spelar helt sjukt ! big_smile

Hmm, jag förstår mig inte riktigt på ritningen på RF's hemsida. Plus att jag inte vet hur jag får så det blir 2st istället för 1. Kan du få fram en ritning för 2st så bygger jag den idag! tongue hehehe...

Du får översätta alla mått från tum till cm så är det bara att bygga ! vill du ha det dubbla så dubblar du bara volymen och porten smile

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal


Sök