6733
Sök

hur gör jag med airbagen på passagerarsidan?

103 Inlägg
26 september 2008
Trådstartare
hade tänkt att jag skulle byta lampor å så i instrumenteringen nu i helgen, men é lite osäker på hur jag ska göra när jag ska plocka ner "locket" på instrumentbrädan...själva proceduren med skruvandet har jag ju inga problem me...men har ju airbag på pass. sidan som gör mej lite osäker...é det bara nån sladd där som man får koppla bort eller é det mer avancerat än så? vågar enna inte sätta mej å skruva med det innan jag vet om det é farligt eller inte....

Sen en liten fråga till...panelen till ECC:n, é den svår å plocka ut eller? eller é det bara typ en kassett som bara "drar" ut?

ha det bäst....mvh mej

Den som ingen turbo har, han får åka utan bar.. :)

Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
857 Inlägg
26 september 2008
Brukar bara vara en sladd till airbagen.. Lägg av batterikabeln minst 10 min innan du tar bort kabeln från airbagen så ska det inte vara nån fara.. Kontaktstycket brukar vara gul eller grön, kan vara orange också till airbagar..

Vet inte hur det ser ut på volvo utan jag pratar generellt nu..

103 Inlägg
26 september 2008
Trådstartare
g-man skrev:
Brukar bara vara en sladd till airbagen.. Lägg av batterikabeln minst 10 min innan du tar bort kabeln från airbagen så ska det inte vara nån fara.. Kontaktstycket brukar vara gul eller grön, kan vara orange också till airbagar..

Vet inte hur det ser ut på volvo utan jag pratar generellt nu..

man tackar för svaret smile a får kika lite försiktigt då....

nån som gjort det på nån 850 tillome som vet hur kontakten ser ut?

Den som ingen turbo har, han får åka utan bar.. :)

Sök