6418
Sök

Allt klart nu, inga fler frågor :)

2 283 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
Hejsan!

Har nyss lagt ut min bil på blocket och en kille vill köpa bilen åt en kund för x summa pengar och han köper för det utan ens ha sett bilen.

Han sa att han kommer betala om 5 dagar efter han fått bilen för att hans kund ska ta lån eller något...
Jag frågade han om han jobba på bilfirma men det gjorde han inte, han har bjudit över en gång redan.

Låter det oseriöst eller vad ska man göra?!

MVH Niklas Voss
Senast redigerat av Pikey (29 september 2008)

R.I.P. Michael Jackson!

4 682 Inlägg
29 september 2008
låter ju lite skumt, ja skulle då inte våga göra en sån affär i.a.f.

5 089 Inlägg
29 september 2008
låter mycket oseriöst tycker jag, får han väll hämta bilen 5 dagar senare istälet. och ge dig en handpenning så du kan ha kvar bilen och inte säljer till någon annan.

\Lindgren

VW-nörd?
4 332 Inlägg
29 september 2008
Skriv köpeskontrakt (finns färdiga på konsumentverket), kolla upp så att han har en giltig legitimation också som han SKA uppvisa vid affären och att bilen skrivs på honom.
I kontraktet kan man skriva med betalningsalternativ, t.ex. då att det ska vara betalat inom 5 dagar eller så (och då ska ju självklart en handpenning läggas)
Tycker att de kan köpa bilen när de har pengar istället...
Senast redigerat av Mortalis (29 september 2008)

Varningar. 36
1 200 Inlägg
29 september 2008
Är det inte bättre att hålla bilen kvar då i 5 dagar tills han har pengarna?

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
29 september 2008
Ursäkta franskan men för helvete!!

Skärpning, så ni ska bara skriva på papprena och sen tar han bilen och rullar iväg eller vad ??

Nej säg till han att återkomma när "hans klient" plockat fram kosingen ur arslet.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

336 Inlägg
29 september 2008
Vad du än gör så lämna inte bilen innan du har pengarna i handen!!! Är många som blivit blåsta på detta sättet.

Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly

1 585 Inlägg
29 september 2008
Du kan ju gå med på att han köper bilen om 5dagar. Men du ska ha pengarna i näven innan han får nycklarna. Hade aldrig gått med på något annat.

2 283 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
Jag tänkte inte så mycket innan jag la upp tråden faktistk:P

Ringde till han och fråga vad han var för någon och varför pengarna inte kommer in då, då sa han nae tack hej tongue

Ajja fattade allt nu tongue

EDIT: lät lockande när han sa att han höjde sig. Men sen sa han också att han kunde betala mer ifall men jag vet inte vill inte chansa.
Senast redigerat av Pikey (29 september 2008)

R.I.P. Michael Jackson!

911 Inlägg
29 september 2008
Men vafan ! att du ens frågar, låter det inte lite skumt eller ?   " ahh jag kan ta bilen , du får pengarna om 5 dagar "  Tror inte du får dina pengar om jag ska vara ärlig, du vet inte vem han är osv , finns falska id osv som han kan visa upp till dig, Säg att du kan vänta i 5 Dagar och få Pengarna i handen, tror inte dom kmr tillbaka efter 5 dagar med pengarna för att köpa bilen !

pic up the phone, wazzzaaa

Save a horse,ride a jeep...
258 Inlägg
29 september 2008
Hmm,vad händer om köparens "kund" backar ur??
Nä pengarna först,annars kanske han har en utlänsk check att erbjuda? Hehe

2 283 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
mir skrev:
Vad du än gör så lämna inte bilen innan du har pengarna i handen!!! Är många som blivit blåsta på detta sättet.

Jag förstod det, ringde en kille nyss med och sa att han bjuder lika med honom.

R.I.P. Michael Jackson!

2 665 Inlägg
29 september 2008
Aldrig att du ska gå med på det.

Han kanske är snäll o ringer att hans kund inte fick banklån men han ska fixa pengar bla bla bla blir det och du hoppas han kommer med pengar men han har inga planer på det.

Även om någon anna bjuder några tusen mindre så är det bättre än inga alls.

Eller så begär du 10% i handpenning så håller du bilen till hans kund har fixat lån och följer med o betalar bilen o får nycklarna. Kommer de inte med pengar efter utsatt tid (skriv ett papper) har de förlorat handpenningen.

O säkrast är att träffas vid banken så de inte har någon konstig check eller något.
O inte på en mörk skogsväg kl 21:30.
Senast redigerat av Rickard-v (29 september 2008)

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

9 108 Inlägg
29 september 2008
Låser med hänvisning till rubriksanvisningarna.

Sök