6340
Sök

Acceptabel tid o vänta på får bilen fixad ?

529 Inlägg
30 september 2008
Trådstartare
Hej jag råka ut för en olycka för snart 4 veckor sen. det enda ja fått bytt är framlycktan på bilen.
firman skyller på att dem har problem med lack maskinen.  jag vet inte vad ja ska tro  kan ju vem som helst räkna ut får dem inte ordning på den skulle dem ligga 4 veckors lackeringsjobb back.
Jag har fått papper osv från mitt försäkringsbolag dem tagit emot min skadeanmälan osv.
Kan det va försäkringsbolagen som e tröga för säga ja till firman på börja jobbet  ja vet inte vad ja ska tro.

Någon annan som råkat utför något liknande ?

Tacksam försvar.

Volvo fore life :)

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
30 september 2008
dom kan ju inte börja jobba innan de vet hur mkt de får betalt om de äns är lönt att tex göra jobbet
sen har ajg för mig att försäkring bolaget hör av sig till bilägarn"försäkringstagaren" och säger att de godkänner de belopp vad de nu kan kosta sen äre din tur och säga de vidare så har de vart de gänger jag fixat grejjer på försärking så du får dra till firman som ska göra jobbet och säga de så behöver de nog fixa bilen när de har tid om de är nogelunda seröisa

911 Inlägg
30 september 2008
D e mkt som som avgör hur lång tid man får vänta ! fick bilen förstörd i måndags, anmälde till polisen i tisdags, tog kodnummret, ringde försäkringsbolaget, gav kodnummret och fick något nummer som Verkstan skulle ha !
jag börja riva bilen den dagen efter att jag ringt,  plåtslagarn fixa  lite, lämnades på lack och idag kom alla grejer som jag behöver för att montera upp grejerna igen smile så imorrn har jag meckat ihop min bil , alltså inte mer eller mindre 1 vecka smile

kan dock bero på att jag jobbar i den verkstan jag lämna in den och gör allt meckandet själv så dom andra kan fixa det andra !

Annars får man vänta på att försäkringen ska få kodnummret av polisen , och verkstan få nått nummer av föräkringsbolaget vilket är segt tyvärr !

pic up the phone, wazzzaaa

Sök