4581
Sök

Auktoriserade Audi/VW verkstäderna går kräftgång...

Bil och MC guru
272 Inlägg
1 oktober 2008
Trådstartare
Det är väl fakta som vi vetat länge, tyvärr men nu är det tydligen sämre än sämst enligt motormännen....

Läs:

http://www.teknikensvarld.se/nyheter/08 … ml?start=0

Kul läsning är dock att Mercedes inte längre är sämst smile

Martin. EVO 6 1,753 Kg/Hk www.fastone.se

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
1 oktober 2008
funkar inte för mig

2slow

VW-nörd?
4 332 Inlägg
1 oktober 2008
Det jag undrar här är om detta är enkät om verkstäder som är ihopkopplade med åteförsäljarna eller alla autoriserade verkstäder som tar hand om ett visst märke? Skulle tro återförsäljare, och i så fall kan jag bara hålla med om att VW är skräp.
Dock är en auktoriserad verkstad jag bytt till nu, som inte är ihopkopplad med återförsäljaren, kanonbra! (Mechanum)

3 132 Inlägg
1 oktober 2008
Med tanke på att man bedömer verkstadens insats första året man äger en nybil är jag förvånad. Oavsett hur bra eller dålig ens verkstad är ska man inte behöva besöka den första året för annat än oljebyte och det borde ju vem som helst fixa utan större ansträngning...

2 283 Inlägg
1 oktober 2008
Det stämmer inte häromkring i alla fall, inte för mig smile
Kan bero på att man känner folket som är i verkstaden, säljsidan och chefer smile

R.I.P. Michael Jackson!

Bil och MC guru
272 Inlägg
1 oktober 2008
Trådstartare
Litet missförtånd isåfall, är jag rädd. Artikeln handlade inte riktigt om vem som känner vem osv...utan var en konsumentundersökning, varken mer eller mindre....eller menar du att bara för att dom på Motormännen inte känner nån på Audi eller VW så får dom sämst betyg...eller deras kille kanske har börjat på Mercedes nu så det är därför det märket har klättrat så mycket? jag kan ha fel men är inte Motormännen ganska kända för att vara ett oberoende institut i detta landet?

Martin. EVO 6 1,753 Kg/Hk www.fastone.se

Diktator
968 Inlägg
1 oktober 2008
tycker det stämmer ganska bra med verkligheten, tror jag vet också varför det stämmer.... bland annat har någon varit inne på en toyota verkstad? miljön är super najs, rent och allmänt trevligt, dom satsar massa pengar på att deras arbetare ska trivas. en vw verkstan i stan däremot ser ut som en bilslaktar verkstad, trångt och jävligt och allmänt slitna grejer, personal som inte bryr sig om jobbet, när ja sluta plugga så vart 3 av mina kamrater anställda där, varav 1 jobbar kvar, dom andra sluta för miljön och arbetsvillkoren va förjävliga...

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
1 oktober 2008
Har ägt Toyota, och helt ärligt så vet jag inte vad det är man ska bli imponerad av när det gäller deras verkstäder. Men å andra sidan, eftersom jag äger två VAG bilar så vet jag hur medioker servicen är här i Örebro, och gör man en jämförelse, ja då kanske Toyota verkstaden framstår som bra.

DFFL
9 020 Inlägg
1 oktober 2008
Med tanke på att det tog 29 dagar att byta fronten, krockbalk, kylarna och räta ut huven lite efter min fender bender, så kunde jag berättat detta i våras.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Sök