Kanske är en skitgrej, men jag får inte kanalerna på radion att fastna, eller alltså dom fastnar tills man stänger av bi

KiLiN
1 oktober 2008 · 131 Inlägg

Kanske är en skitgrej, men jag får inte kanalerna på radion att fastna, eller alltså dom fastnar tills man stänger av bilen då e alla kanaler borta?
Ska de vara såhär, vad gör jag för fel, och hur ställer jag in dem för evigt:)?
Bilen är en Saab 9-3 aero-01.
Mvh/Kim.

kolvas
1 oktober 2008 · 4 001 Inlägg

Det räcker med att posta samma tråd 1 gång....


Det saknas ström till minnet, det ska finnas en matning som inte går via tändningslåset till stereon

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Aaaaaaalm
1 oktober 2008 · 584 Inlägg

Startar du 3 trådar för det? yikes Testa memory funktion eller nått liknande.. kan nog stå i bilens manual!
Lycka till!
Mvh. Magnus

Saab 4 Life!
Saab 99 GL CAB "Cabben" (1982)
KarlNilsson Örebroare i exil
1 oktober 2008 · 970 Inlägg

Eftermarknadsstereo? Testa byt plats på röd och gul kabel så ska det funka sen. Troligen får den ingen minnesström

Hej FRA!
KiLiN
1 oktober 2008 · 131 Inlägg

Okej, tack men stereon i bilen är en originalstereo från saab?:S

timson
1 oktober 2008 · 57 Inlägg

fråga saab? på eftermarknads stereos så brukar det vara att man kopplar remotekabeln fel.

ALLT går med våld, vilja & vaselin!
BMW 530 xd (2006)
ChriZtoffer GAS democar 2018!
2 oktober 2008 · 8 744 Inlägg

Om du har tur så är det så enkelt att minneskabeln har hoppat ur. Om du däremot har otur nu så är det minnet i radion som är utnött, verkar tydligen kunna bli så på en del när man har använt det väldigt många gånger. Testa att spara på ett annat nummer. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
TT-Avant
2 oktober 2008 · 6 851 Inlägg

timson skrev:
fråga saab? på eftermarknads stereos så brukar det vara att man kopplar remotekabeln fel.

Remote kabeln? Den går ju enbart ut från stereon..inte ska man koppla ström in den vägen.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
MattiasH
2 oktober 2008 · 1 291 Inlägg

TT-Avant skrev:

timson skrev:
fråga saab? på eftermarknads stereos så brukar det vara att man kopplar remotekabeln fel.

Remote kabeln? Den går ju enbart ut från stereon..inte ska man koppla ström in den vägen.

Man har väl ändå konstant ström till stereon och en remote som startar automatiskt den då bilen startas.

BMTech Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 oktober 2008 · 2 009 Inlägg

corsa_m skrev:

TT-Avant skrev:

timson skrev:
fråga saab? på eftermarknads stereos så brukar det vara att man kopplar remotekabeln fel.

Remote kabeln? Den går ju enbart ut från stereon..inte ska man koppla ström in den vägen.

Man har väl ändå konstant ström till stereon och en remote som startar automatiskt den då bilen startas.

Nej remote är en utgång som man styr antenner och slutesteg med T.ex.
In i stereon så går det en switchad tändningstöm och en konstant strömkabel.
Oftast gul och röd om det är en eftermarknads stereo.
I orginalkablage kan det vara andra färger.
dock verkar den konstanta spänningen fattas här.
Ta ut stereon och kolla så inget har lossnat.
Kan ju vara så enkelt att det har suttit en eftermarknads apparat där innan och någon klåpare har kapat och satt dit med sockerbitar.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"
BMW 320i E91 "SQL bilen" (2006)
Volkswagen 1300 "Högre än din bil.............." (1969)
MattiasH
2 oktober 2008 · 1 291 Inlägg

BMTech skrev:

corsa_m skrev:

TT-Avant skrev:

Remote kabeln? Den går ju enbart ut från stereon..inte ska man koppla ström in den vägen.

Man har väl ändå konstant ström till stereon och en remote som startar automatiskt den då bilen startas.

Nej remote är en utgång som man styr antenner och slutesteg med T.ex.
In i stereon så går det en switchad tändningstöm och en konstant strömkabel.
Oftast gul och röd om det är en eftermarknads stereo.
I orginalkablage kan det vara andra färger.
dock verkar den konstanta spänningen fattas här.
Ta ut stereon och kolla så inget har lossnat.
Kan ju vara så enkelt att det har suttit en eftermarknads apparat där innan och någon klåpare har kapat och satt dit med sockerbitar.

ja remote heter utgången för steg mm men hade innget namn till fjärrstyrningen för stereon, för det är ju trots allt en typ av remote det också.
Jag håller också på att det är konstanta spänningen som saknas, då har du ingen ström som kan hålla minnet vid liv.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang