Få bort generatorljudet från stereon?

Bjuhr
18 september 2008 · 17 Inlägg

Har kopplat in liten del av min totala anläggning när jag hörde det ovälkommna generatorljudet.
Hur ska jag göra för att enklast och bäst bli av med det ????

Är en 28 årig kille som bor och jobbar i Skellefteå. Mitt stora intresse och hobby är bilstereo. Tränar taekwondo 4 gånger i veckan och ska förhoppningsvis ta svart bälte i november. Jag jobbar själv åt teakwondo klubben som "alltiallo" och även som butiksansvarig där jag beställer hem varor till shopen och kiosken. Plus att jag är tränare för div. grupper.
Tryptofan Bi-Fuel
19 september 2008 · 153 Inlägg

Första frågan kan ju vara: Hur har du dragit kablarna? Ström och signalkabel på varsin sida eller samma sida?

När jag har körkort ska ja köra på alla andra bilar framför mig för det är bara deras bil som skadas. -Emil 6år
Bjuhr
24 september 2008 · 17 Inlägg

Lågnivå går på vänster sida och strömmen på höger sida. Som det ska göras.

Är en 28 årig kille som bor och jobbar i Skellefteå. Mitt stora intresse och hobby är bilstereo. Tränar taekwondo 4 gånger i veckan och ska förhoppningsvis ta svart bälte i november. Jag jobbar själv åt teakwondo klubben som "alltiallo" och även som butiksansvarig där jag beställer hem varor till shopen och kiosken. Plus att jag är tränare för div. grupper.
Lonefox Bad music kills good sound
25 september 2008 · 7 241 Inlägg

Kan ha bränt signaljorden i stereon.....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
TobbeTT
25 september 2008 · 948 Inlägg

dåliga signal kablar? kass och klen jord? eller testa att jorda på nått annat ställe

bollen1986
25 september 2008 · 3 714 Inlägg

generatorvin tyder på dålig jord så kolla upp det

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
Bjuhr
28 september 2008 · 17 Inlägg

Jag använder mig av orginalstereons jord kabel. Men jag ska göra lite tester. Med plus och minus. Funkar inte det så är det lågnivån......

Är en 28 årig kille som bor och jobbar i Skellefteå. Mitt stora intresse och hobby är bilstereo. Tränar taekwondo 4 gånger i veckan och ska förhoppningsvis ta svart bälte i november. Jag jobbar själv åt teakwondo klubben som "alltiallo" och även som butiksansvarig där jag beställer hem varor till shopen och kiosken. Plus att jag är tränare för div. grupper.
Victorduvet
28 september 2008 · 395 Inlägg

precis. prova bättre jord.
skulle det ändå inte försvinna kan man alltid köpa ett störningsfilter smile funkar ju

BMW 520 (1992)
Wanegardh Asgammal medlem.
28 september 2008 · 2 246 Inlägg

du skrev att du lagt lågnivån på vänster sida..men ligger inte bilens kabelstam där?
jag brukar alltid lägga ström på vänster och lågnivå höger

Gizmojohan
28 september 2008 · 3 295 Inlägg

Victorduvet skrev:
precis. prova bättre jord.
skulle det ändå inte försvinna kan man alltid köpa ett störningsfilter smile funkar ju

Fast det löser ju å andra sidan inte problemet, då lurar man ju bara sig själv. Bästa är att göra allt ordentligt och dubbelkolla alla jordanslutningar och diverse kopplingar..

Victorduvet
2 oktober 2008 · 395 Inlägg

Slave_joe skrev:

Victorduvet skrev:
precis. prova bättre jord.
skulle det ändå inte försvinna kan man alltid köpa ett störningsfilter smile funkar ju

Fast det löser ju å andra sidan inte problemet, då lurar man ju bara sig själv. Bästa är att göra allt ordentligt och dubbelkolla alla jordanslutningar och diverse kopplingar..

det är en enkel lösning med ett filter. men såklart alltid bättre att göra om att så man slipper köpa ett =P
Jorda direkt i karossen. tycker det alltid funkar bäst

BMW 520 (1992)
Nytomt
2 oktober 2008 · 20 Inlägg

Det kan ju även vara generatorn om du har otur, men det troligaste är nog jorden lr lågnivån.

Med låga bilar sakar man ner för farthinder... Med riktigt låga tar man sats... ;)
Mercedes w211 cdi "MRR Design" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang