Är inte felgängat vad jag kan komma ihåg men stötdämparen snurrar gärna med muttern så bästa sättet är att använda tryckluftsdriven muttermaskin, då slår man oftast bort mutter utan att stötdämparen hinner snurra. Har man ingen sån måste man ju hålla fast stötdämparen som du säger men vet inte riktigt vad som är bästa sättet, att man hålla emot med rörtång eller liknande kan resultera i att det slinter och skadar ytan så att det rostar och har sig sen vilket inte är så bra .
Ja ska du byta dämparen är det lika bra att ta en rörtång och hålla emot..
ett annat tips som jag brukar göra är att släppa lite på fjäderspännaren så det är press uppåt på dämparen, kan bli lite farligt när det släpper men man överlever
Har prövat med mutterdragare men funkar inte så jag vetefan vad jag ska göra, men ska testa det där med att få lite tryck på fjäderbenet.
Din kompressor kanste inte orkar driva muterknackaren riktigt? Testa med att använda en Elektrisk mutterknackare av bättre sort så ordnar det garanterat sig
först så sprutar du på lite 5-56.. och imorgon så tar du din polygrip och greppar satans hårt..då brukar den lossna ska du va riktigt seriös så torka av "grepplatsen" med nån sprit..lägg nåt gummi i mellan så greppar den bättre.. och nä den är INTE felgängad
först så sprutar du på lite 5-56.. och imorgon så tar du din polygrip och greppar satans hårt..då brukar den lossna ska du va riktigt seriös så torka av "grepplatsen" med nån sprit..lägg nåt gummi i mellan så greppar den bättre.. och nä den är INTE felgängad
Går ut och sprutar på med 5-56 nu men vart ska jag greppa med polygripen? på muttern eller på den övreplattan?
Går ut och sprutar på med 5-56 nu men vart ska jag greppa med polygripen? på muttern eller på den övreplattan?
den kromade axeln..håll högt upp så att inte eventuella märken tar med olja upp..så har jag alltid gjort
Okej, då fattar jag. Får lägga en handuk eller liknande för att inte skada den alt för mycket då. Tack för tipsen! blir att försöka få av det imorgon och se hur det går. Föresten vad är det för jävla muttrar dom använder? det ser ut som muttrarna har tänder eller liknande, såg likadan när jag tog bort fjäderbenet från dom undre muttrarna.
Okej, då fattar jag. Får lägga en handuk eller liknande för att inte skada den alt för mycket då. Tack för tipsen! blir att försöka få av det imorgon och se hur det går. Föresten vad är det för jävla muttrar dom använder? det ser ut som muttrarna har tänder eller liknande, såg likadan när jag tog bort fjäderbenet från dom undre muttrarna.
tag ett 2-3mm borr & borra så här genom muttern & sätt sedan dit mutterknackaren, släpper det inte då så e det någe fel. så gör jag för det mesta - måste ju ändå byta en sådan mutter som suttit så pass fast.
Bara för att vara säker på att alla fattar rätt så drar denna manöver alltså sönder muttern.
Mvh
va?..kan du lägga in en bild?
Lyckades nu! jag gjorde som du sa maximus och tog en polygrip och greppade tag sedan lossnade det. Angående bild så kan jag frsöka att lägga upp det imorgon. Tack för alla svaren!!!!
Mvh
va?..kan du lägga in en bild?
Lyckades nu! jag gjorde som du sa maximus och tog en polygrip och greppade tag sedan lossnade det. Angående bild så kan jag frsöka att lägga upp det imorgon. Tack för alla svaren!!!!
strunt i bilden..jag som inte hängde med.. visste att du skulle få av den på det sättet..varsågod