4336
Sök

Använda min Bmw M3 i vinter?!?

do i look like i sell DRUGS
379 Inlägg
7 oktober 2008
Trådstartare
Jag funderar på att använda min M3:a i vinter.

Vet att dom flesta tycker det är korkat, men liksom varför inte använda en bil som är till för att användas.

Det är väl samma sak som om en helt vanlig person går o köper t.ex. en Ny Audi A4, inte använder väl bara han den på sommaren liksom?

Vad tycker folket om det?
Bilar är väl till för att köras.

/Nazty

// n a z t y l i v e s a w h i t e t r a s h l i f e

987 Inlägg
7 oktober 2008
Ptja, varför inte.. lär ju inte ha några större problem att ligga brett i kurvorna då iaf tongue

i like it load

3 354 Inlägg
7 oktober 2008
någon vinter måste väl en bil kunna klara av

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

379 Inlägg
7 oktober 2008
Trådstartare
pippaaN skrev:
Ptja, varför inte.. lär ju inte ha några större problem att ligga brett i kurvorna då iaf tongue

Hehe mm precis, men bara för att man har lite vrid i motorn så behöver man juh inte alltid vara tungfot.

Fisketokig
2 997 Inlägg
7 oktober 2008
Ja. Bilar är till för att köras. Bilen är ju en -96a. dvs 13år! Bara att köra. Kanske anledning till att köra helförsäkrat på den i vinter iaf då riskerna blir bra mycket större smile

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

12 086 Inlägg
7 oktober 2008
Har du inga moraliska anledningar att inte använda den så är de bara att köra!
Kan finnas praktiska anledningar oxå, men såvida din bil inte är supersänkt lr att du har sinterkoppling ska de inte va några problem.

379 Inlägg
7 oktober 2008
Trådstartare
JapMax skrev:
Har du inga moraliska anledningar att inte använda den så är de bara att köra!
Kan finnas praktiska anledningar oxå, men såvida din bil inte är supersänkt lr att du har sinterkoppling ska de inte va några problem.

Det ska nog inte vara några problem att köra den, den är inte så superlåg. Det kommer nog gå bra och kommer säkert bli roligt också:)

Helförsäkring och riktiga vinterskor på så blir det nog bra:)

741 Inlägg
7 oktober 2008
Helt rätt, bilar är till för att användas! förstår mig inte på folk som ställer in sina bilar som är värda typ 50.000 spänn, så ondödigt..

Kan förstå om man vill ställa in en Rs4a för typ 200.000 begagnad..

379 Inlägg
7 oktober 2008
Trådstartare
Kommer nog bli till att använda den iallafall.
Så vi får se i vår om den är skrot eller om den fortfarande är hel då:)

Volvoskadad
6 017 Inlägg
7 oktober 2008
Joo skrev:
Helt rätt, bilar är till för att användas! förstår mig inte på folk som ställer in sina bilar som är värda typ 50.000 spänn, så ondödigt..

Kan förstå om man vill ställa in en Rs4a för typ 200.000 begagnad..

jadu, gillar man att laga rost så kan man ju göra de, är ju bättre att slita på nån häck på vintern. dessutom är ju risken bra mycket större att krocka/köra av väge på vintern, då vill man ju inte chansa med sin fina bil.

Jonas

379 Inlägg
7 oktober 2008
Trådstartare
Hehe visste att det fanns några negativa grejer, men ser inte det som ett hinder. Krocka eller köra av vägen har ja sett och hört att många gör på sommaren också. Och rosten ska nog inte vara några problems.

Sök