Byta originalhögtalarna

Jonnyj Team-Xtreem.org
8 oktober 2008 · 40 Inlägg

Ska byta originalhögtalarna i dörrarna på min mondeo -04
jag vill ha så bra tryck o ljud det går med en originalstereo och utan baslåda.
det sitter ju 6x9or i dörrarna original, så jag funderar på om det finns några bra och lättdrivna sånna?

kom med tipps!!

~:Kör före du, så väntar jag där framme!:~
Ford Focus "Titanium-x" (2010)
Digital_Kicker
8 oktober 2008 · 3 721 Inlägg

kör själv med MDS Fanatic 6x9or! dom dunkar på bra utan slutsteg inkopplat. http://www.mds.se/?artnr=110693
Mycket bra 6x9or för dom pengarna!
men ju mer watt din stereo ger ut ju bättre ljud får du smile

Wasaki
8 oktober 2008 · 291 Inlägg

sitter det inte 5,25 tummare i framdörrarna på mondeo?

diamond_ Diamond
8 oktober 2008 · 540 Inlägg

lr kanske 6,5or??  för 6,9or brukar väl sitta i lite större bilar orginal?

I'm Rick James Bitch!
expect1991
8 oktober 2008 · 1 814 Inlägg

Bara att ta och mäta dem och dela diametern i cm med 2,54. Då har du storleken i tum.  wink

_DamnIt R1 driver!
8 oktober 2008 · 5 128 Inlägg

Det sitter inte 6x9 i ford, dom har 5x7or, har själv haft det bekymret med min förra ford.

Jonnyj Team-Xtreem.org
8 oktober 2008 · 40 Inlägg

6x9or passar rakt i med egna bafflar. men jag ville inte veta vad jag har, för det vet jag redan, jag undrar vad jag ska byta till för optimalt resultat med originalstereon.

~:Kör före du, så väntar jag där framme!:~
Ford Focus "Titanium-x" (2010)
_DamnIt R1 driver!
8 oktober 2008 · 5 128 Inlägg

Jonnyj skrev:
6x9or passar rakt i med egna bafflar. men jag ville inte veta vad jag har, för det vet jag redan, jag undrar vad jag ska byta till för optimalt resultat med originalstereon.

Byta ut och bygg om hålen och sätt ett 2 vägs framsystem istället? Blir bättre än 6x9

Nismodea
8 oktober 2008 · 137 Inlägg

Hertz har en bra 6*9" som spelar ordentligt högt
http://www.bilradiohuset.se/sv/article/486/hertz_ecx690

Det finns inget som heter FÖR mycket bas......
Jonnyj Team-Xtreem.org
8 oktober 2008 · 40 Inlägg

_DamnIt skrev:

Jonnyj skrev:
6x9or passar rakt i med egna bafflar. men jag ville inte veta vad jag har, för det vet jag redan, jag undrar vad jag ska byta till för optimalt resultat med originalstereon.

Byta ut och bygg om hålen och sätt ett 2 vägs framsystem istället? Blir bättre än 6x9

funderat på detta jag oxå, men problemet ar vart jag då ska göra av diskanterna. vill hålla inredningen så original som möjligt

~:Kör före du, så väntar jag där framme!:~
Ford Focus "Titanium-x" (2010)
_DamnIt R1 driver!
8 oktober 2008 · 5 128 Inlägg

Jonnyj skrev:

_DamnIt skrev:

Jonnyj skrev:
6x9or passar rakt i med egna bafflar. men jag ville inte veta vad jag har, för det vet jag redan, jag undrar vad jag ska byta till för optimalt resultat med originalstereon.

Byta ut och bygg om hålen och sätt ett 2 vägs framsystem istället? Blir bättre än 6x9

funderat på detta jag oxå, men problemet ar vart jag då ska göra av diskanterna. vill hålla inredningen så original som möjligt

Jag skruvade fast mina diskanter i mina högtalargaller i instrumentpanelen, dom blir väldigt diskreta där faktiskt (kolla min bil om du vill se hur det blir).
Så diskanterna kan du få dit med enkla knep utan att det förstör. Eller så gör du bara hål i dörrsidorna uppe vid rutorna, blir jävligt diskret det med, gjorde så i mina bakdörrar

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang