Fråga om: Baslåda i skuffen på BWM E36 -95

M_Amby
8 oktober 2008 · 11 Inlägg

Hej När jag köpte min Älskling (Bmw M3 -95) fanns en slö 10"s baslåda så tänkte jag skulle uppgradera till något med bra ljud. Nu till frågan, Någon som vet hur eller vad man borde ha för något för att de ska låta genom skuffen ut till coupén. Har hört att den är väldigt ljudisolerande så tänkte höra med någon som har erfarenhet om detta smile

Har kollat lite extra på Infinity Basslink T 3X10".  Men är väldigt outbildad när de gäller billjud tongue

Mvh M_Amby

Bfnbrg
8 oktober 2008 ·

Stämmer som du har hört, fruktansvärt tät kaross = svårt att få in ljudet i kupén.
Har du armstöd där bak? I så fall föreslår jag att du kör med det nerfällt och slänger plattan som sitter därbakom åt h*****e. Det gjorde jag och det gjorde sjysst skillnad mot tidigare.
Ett annat alternativ är att du bygger en egen baslåda/ bygger om den du har och drar upp reflexrör från baslådan till hatthyllan och låter basen komma in den vägen.
Tänk även på att testa olika placeringar och att testa och vända basen både framåt och bakåt innan du bestämmer dej.
Lycka till!! smile

nosushi Avstängd
8 oktober 2008 · 171 Inlägg

hej , glöm den lådan
kör en ren 2x12 låda
och lägg en slutvägg bakom lådan formad efter lådan/se till ha basarna mot ryggstödet/samt sluten låda
slutväggen görs efter ber på hur ljud lådan är

M_Amby
8 oktober 2008 · 11 Inlägg

hmm nope har inga Armstöd där bak smile De där med reflexrör låter som en smidig idé, fast hur bra blir det? smile ska man göra ett stort hål i hatthyllan då eller räcker de att dra typ 2 rör på vardera sida som inte är allt för stora? smile

nosushi Avstängd
8 oktober 2008 · 171 Inlägg

sån här helvägg altså direkt efter baslådan / fast se till att ha baslåda separat . högtalarna mot ryggstödet. mot baslådan trycker du dit en hel vägg skiva utformad efter skuffen / inga basar ska synas med andra ord . ingen låda heller

som i bild. fast element/låda får ej synas . skiva efter lådan

https://www1.garaget.org/gallery/archive/74490/316522_bggjgp.jpg

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang